شکیبایی:
اکنون با توجه به حرکتهای فتنه گرانه داعش و گروههای تکفیری ، توجه دولتهای کشورهای مسلمان به مساله فلسطین و مظلومیت مردم آن کمتر شده است.
کد خبر: ۲۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 14 August 2016

تابناک آذربایجان غربی


همزمان با میلاد با سعادت ولادت ثامن الائمه امام رضا (ع) و در روز « مقاومت اسلامی» که به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی نام گذاری شده است ؛ همایش «نقش مقاومت اسلامی دردفاع از منافع ملی» با حضور ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و شکیبایی جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نیز جمعی از مدیران و مسئولین سیاسی انتظامی واعضای جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان آذربایجان غربی در فرهنگسرای جوان اورمیه برگزارشد.

دراین همایش پس از عرض خیرمقدم کوتاه دکتر حمیدمنصورفر دبیرجمعیت درآذربایجان غربی وتقدیر از استقبال نخبگان و فعالان سیاسی وفرهنگی واصحاب رسانه ، آقای شکیبائی جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از فلسطین گزارش مشروحی را درباره تاریخچه تأسیس و نیز ساختار و تشکیلات و نحوه فعالیت جمعیت ارائه داد.

 

شکیبائی سخنرانی خود را در دوبخش یکی تشریح فعالیت های جمعیت در داخل ایران و دیگری تحلیلی از آخرین اوضاع منطقه و لزوم تشدید فعالیت سازمانهای مردم نهادی چون جمعیت ارائه نمود.

 

وی در بخش آغازین سخنانش از استقبال و حمایت بی نظیر و قابل تحسین مردم و مسئولین اورمیه و استان آذربایجان غربی از راه اندازی دفتر جمعیت در استان آذربایجان غربی و حمایت بی دریغ مسئولان و مردم  تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد که بویژه استقبال مردمی از راه اندازی سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین انگیزه ای شده است برای ایجاد این دفاتر در سایر استانها که تاکنون غیر از استان آذربایجان غربی در شش استان دیگر هم شاهد ایجاد این دفاتر هستیم.

وی تصریح کرد که از منظر امام خمینی (ره) فلسطین عامل وحدت بخش میان همه مسلمانان بوده و در چارچوب  این راهبرد جمعیت دفاع از ملت فلسطین نشر معارف فلسطین و قدس در سراسر استان های ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین  در ادامه توضیحاتی در خصوص اهداف و ماموریت ها،‌ساختار و ارکان این جمعیت مردم نهاد به حاضران ارائه کرد و تصریح نمود که ایجاد جمعیت دفاع از ملت فلسطین نخستین تجربه فعالیت مدنی و غیر دولتی در ایران در حوزه سیاست خارجی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می اید.

 

وی با نقل خاطره ای از دیدار هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سال 1380 با مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به لزوم کار برای فلسطین در خارج از کشور گفت: در اولین دیداری که اعضای هیات موسس و هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین با مقام معظم رهبری یک سال پس از تاسیس جمعیت داشتند، معظم له تاکید فرمودند که کار برای فلسطین را می بایست به خارج از مرزهای ایران هم برد... اینک ما بعد از گذشت 15 سال از آن زمان و اتفاقاتی که در سطح بین الملل افتاده است متوجه عمق دیدگاه رهبری عزیز می شویم چرا که با دسیسه های رژیم صهیونیستی و دولتهای آمریکا و انگلیس، اکنون با توجه به حرکتهای فتنه گرانه داعش و گروههای تکفیری ، توجه دولتهای کشورهای مسلمان به مساله فلسطین و مظلومیت مردم آن کمتر شده است.

 

شکیبائی درخصوص فعالیتهای جمعیت درطول بیش از۱6 سال تولدش اظهارداشت هرچند به دلیل کمبودها و به هرحال خودمان از پیشرفت کاردراهداف راضی نیستیم اما امیدواریم با تاسیس نمایندگیها دراستانها بتوانیم درسریعترین زمان ممکن بتوانیم نقایص و ضعفها را پوشانده و در عرصه داخلی و بین المللی بیاری هموطنان عزیز درحمایت ازفلسطین بعنوان مسئله اصلی اسلام گامهای مطلوبی برداریم.

 جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در بخش دوم سخنرانی خود با تبریک سالروز پیروزی جنبش حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، این پیروزی را نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با نظام سلطه توصیف کرد و افزود: شکست رژیم  اسراییل در این جنگ خشم و عصبانیت نظام سلطه و متحدان منطقه ای ان را برانگیخت به گونه ای که اگرچه این شکست را در ظاهر به روی خود نیاوردند اما طراحی های پیچیده ای کردند تا به انحای مختلف آن را جبران نمایند.

شکیبایی ادامه داد: آنچه این روزها در سوریه و عراق و فلسطن شاهد هستیم تلاش ها برای جبران شکست اسراییل و بازگرداندن ابروی رفته رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه است امری که وظیفه سازمانهای مردم نهادی چون جمعیت دفاع از ملت فلسطین است که به روشنگری در باره ان پردازند  و اعلام نمایند برخلاف انچه دستگاههای تبلیغاتی غرب و ارتجاع منطفقه اعلام می کنند این بحران ها نه جنگ بین ایران و عربستان یا به تعبیری شیعه و سنی  بلکه جنگ بین جنبش بیداری و نظام سلطه برای رهانیدن رژیم اشغالگر اسراییل از مرگ حتمی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار