معاون فرهنگي كانون در جلسه شوراي فرهنگي آذربايجان‌غربي؛
معاون فرهنگي كانون كشور در جلسه شوراي فرهنگي استان آذربايجان‌غربي از رويكرد تجميع جشنواره‌ها با هدف كيفي سازي خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 25 August 2016

به گزارش تابناک  آذربايجان‌غربي، رضا قمرزاده معاون فرهنگي كانون كشور در جلسه شوراي فرهنگي كانون آذربايجان‌غربي با تاكيد بر اين‌كه جشنواره‌ها درهر سازمان ابزاري براي رسيدن به هدف آن سازمان‌است و نه خود هدف گفت: با در نظر گرفتن اين اصل كه جشنواره‌ها لازمه نمايش خروجي‌ها و توانمندي‌هاي مربيان است، به دنبال تجميع آن‌ها با هدف كيفي‌سازي بيش از پيش فعاليت‌هاي مراكز هستيم.
قمرزاده با با اشاره به اين‌كه فعاليت‌هاي مراكز نبايد تحت‌الشعاع جشنواره‌ها قرار بگيرد گفت: در آينده‌اي نزديك اين رويكرد را كه خروجي‌هاي جشنواره رضوي از ساير جشنواره‌هاي كانون باشد دنبال خواهيم كرد.
معاون فرهنگي كانون كشور در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر مراقبت از آمارهاي ارائه شده توسط مربيان و استان‌ها افزود: اگرچه ارائه آمار در هر سازماني ضروري است و كانون نيز از اين امر مستثني نيست اما نبايد به آمارزدگي و مطالبات صرفا كمي كه به كيفيت فعاليت‌ها آسيب مي‌زند دچار شويم.
قمرزاده با اشاره به اين‌كه انتظارات از هر استان بايد بر اساس ظرفيت‌هاي بومي و نظر كارشناسان ستادي همان استان باشد گفت: با توجه به سمت و سوي توصيه‌هاي مدير عامل كانون، نظر كارشناسان استان‌ها در برنامه‌ريزي سال 96 تاثير گزار خواهد بود.
وي در ادامه اين بخش از سخنان خود گفت: به دنبال تمركز‌زدايي در حوزه معاونت فرهنگي، با توجه به ظرفيت‌هاي مديريتي در استان‌ها هستيم.
معاون فرهنگي كانون در بخش پاياني سخنان خود ضمن اشاره به اين نكته كه رويكرد فرهنگي معاونين اداري مالي در مجموعه كانون همواره قابل توجه و ستودني است، با اشاره به فضائل سازماني، همدلي و اتحاد، تعهد و مسئوليت‌‌پذيري، گذشت، انظبات، عدالت، شايسته‌سالاري، پايبندي به اصول سازماني، صداقت، اخلاق نيكو و هماهنگي و تعامل با بخش‌هاي مختلف را لازمه فعاليت يك سازمان به عنوان يك مجموعه موفق دانست.
بخش ديگري از جلسه شوراي فرهنگي كانون استان به بحث و گفتگو در خصوص چگونگي پرداختن به مناسبت‌ها در لابه‌لاي فعاليت‌هاي مراكز، كمبود كتاب كودك، و شيوه‌نامه فعاليت‌هاي علمي و نياز و مراكز به ابزار و وسايل علمي براي انجام اين فعاليت اختصاص يافت.
قمرزاده در سفر به استان آذربايجان‌غربي كه هم‌زمان با اردوي استاني 70 نفر از اعضا فعال مراكز ثابت و سيار كانون استان بود در اردوگاه معلم اروميه حضور يافته، از كارگاه‌هاي مختلف بازديد و به همراه اعضا و مربيان پيمان‌نامه حفاظت از درياچه اروميه را امضا كرد.
معاون فرهنگي كانون در اين سفر همچنين با حضور در مراكز كانون اروميه از برخي فعاليت‌ها بازديد و با اعضا و مربيان گفتگو كرد.
در هريك از اين مراكز يكي از اعضا به نمايندگي، كار هنري خود را شامل نقاشي روي كاغذ، نقاشي ويتراي،سفالگري، و كاردستي به معاون فرهنگي كانون كشور هديه كرد.
سفر يك روزه رضا قمرزاده معاون فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور به استان آذربايجان‌غربي، صبح روز پنج‌شنبه چهارم شهريور ماه پايان يافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار