وزير نيرو علت اصلی خشکی دریاچه ارومیه را افزایش چندین برابر باغات کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار داشت: از 20 سال گذشته باغات استان در اراضی اطراف دریاچه ارومیه از 150 هزار هکتار به 500 هزار هکتار افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۸۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 27 August 2016

چیت چیان


تابناک آذربایجان غربی: 
 وزیر نیرو، افزایش چندین برابر باغات کشاورزی را علت خشک شدن دریاچه ارومیه دانست و گفت: سد سیلو پیرانشهر تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: در جای جای استان آذربایجان غربی کارگاه‌های فعالی برای آبادانی و عمران در بخش آب و برق دایر است.
این مسؤول اعلام کرد: سد سیلوه تا سه ماه آینده در استان به بهره‌برداری خواهد رسید و سد کانی‌سیب نیز با ظرفیت ۶۷۰ میلیون مترمکعب، آب را وارد دریاچه ارومیه خواهد کرد.
چیت‌چیان علت اصلی خشکی دریاچه ارومیه را افزایش چندین برابر باغات کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار داشت: از ۲۰ سال گذشته باغات استان در اراضی اطراف دریاچه ارومیه از ۱۵۰ هزار هکتار به ۵۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.
وزیر نیرو تصریح کرد: مصرف بی رویه آب کشاورزی سبب کاهش شدید آب دریاچه ارومیه شده است و ضرورت دارد بهره‌وری استفاده از آب بالا رفته و روش‌های آبیاری را تغییر دهیم.
این مسؤول مهمترین راهکار احیای دریاچه ارومیه را صرفه‌‌جویی در بخش کشاورزی استان اعلام کرد و افزود: دولت یازدهم از بدو فعالیت خود برنامه‌ریزی مدونی برای احیای دریاچه ارومیه انجام داده و در سال آبی ۹۳- ۹۴ دریاچه ارومیه تثبیت شده است و هم اکنون شاهد افزایش ۵۴ میلیمتری آب سطح تراز دریاچه ارومیه هستیم.
"حمید چیت‌چیان” وزیر نیرو به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و به عنوان نماینده رییس‌جمهور امروز جمعه به استان آذربایجان غربی سفر کرد
منبع:‌جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار