فرماندار گمیشان خبر داد
برای اجرای طرح های هفته دولت گمیشان افزون بر 155میلیارد و 423میلیارد ریال از محل منابع مختلف و ملی و استانی هزینه شده است.
کد خبر: ۲۸۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 27 August 2016
 فرماندار گمیشان از بهره برداری و کلنگ زنی 51 طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: دولت تمام توان خود را برای توسعه کشور و رفاه مردم بکار گرفته است.

برای اجرای طرح های هفته دولت گمیشان افزون بر 155میلیارد و 423میلیارد ریال از محل منابع مختلف و ملی و استانی هزینه شده است.
امانگدی ضمیر در این خصوص در شورای اداری شهرستان ،ایجاد اشتغال را مهمترین دغدغه بیان کرد و اجرای طرح های مختلف را علاوه بر توسعه منطقه در جهت فراهم کردن فرصت های شغلی بیان نمود و افزود: در این راستا یکهزار هکتار از سایت چهار هزار هکتاری پرورش میگو شهرستان به مردم این منطقه اختصاص دارد.
وی میگو و آبزی پروری را مهمترین اولویت توسعه ای گمیشان دانست که سهم بالایی در ایجاد اشتغال در استان گلستان و این شهرستان دارد و اضافه کرد: این سایت نمونه بارزی از تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گفته وی، این عمل باعث ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای حدود 500 نفر است و پیش بینی می شود که امسال بیش از یکهزار و 300تن میگو از سطح مزارع سایت پرورشی گمیشان برداشت شود. 
 سال گذشته بیش از 715تن میگو از سطح مزارع این سایت برداشت شد.
ضمیر در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در سایت میگو گمیشان اظهار داشت: احداث کانال سایت پرورش میگو به طول 13 کیلومتر طی سه ماه نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از آب دریا می باشد.
به گزارش ایرنا، سایت میگوی گمیشان یکی از طرح های مهم اشتغالزایی گلستان است که در فاصله 17 کیلومتری شمال شهرستان و در جنوب شرقی دریای خزر قرار دارد و بنا به گفته مسوولان، برای طرح توسعه این سایت اعتبار 42 میلیارد ریالی تخصیص یافته است که امور اجرایی آن از خرداد ماه سال جاری آغاز و اسفند 95 به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین به بهره گیری از فناوری و تکنولوژی در حوزه زراعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید با تغییر الگوی کاشت از سطح بالای اراضی منطقه به نحو بهینه استفاده کنیم و توسعه باغات انجیر و زیتون ،اقدام موثری در جهت رونق فعالیت های کشاورزی و باغی در این شهرستان است.
جلسه شورای اداری شهرستان مرزی گمیشان به ریاست فرماندار و با حضور حاج اخوند حنفی امام جمعه خواجه نفس و مسوولان این منطقه برگزار شد.
گمیشان در شمال غربی استان گلستان و در مرز کشور ترکمنستان واقع است، این شهرستان از غرب به سواحل خزر متصل می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار