مسوول واحد باغبانی اداره جهاد کشاورزی بوکان گفت: سالانه بیش از شش هزار تن انواع سبزیجات برگی و میوه ای در این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۲۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 28 April 2015

صلاح الدین اسماعیل پوردر گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بوکان با این میزان تولید، رتبه دوم آذربایجان غربی پس از شهرستان ارومیه را در این محصول کشاورزی داراست.

وی گفت: در شهرستان بوکان 170 هکتار زمین به کاشت انواع سبزی اختصاص یافته و به صورت میانگین از هر هکتار 35 تن انواع سبزی برداشت می شود.

اسماعیل پور تعداد بهره برداران در زمینه تولید سبزی در این شهرستان را 250 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر برای یک هزار نفر در این زمینه اشتغال ایجاد شده که از این تعداد 650 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

مسوول واحد باغبانی جهاد کشاورزی بوکان گفت: سبزی تولیدی شهرستان بوکان هم اکنون علاوه بر تامین نیازهای آذربایجان غربی به ویژه جنوب این استان به استان های کردستان و آذربایجان شرقی نیز صادر می شود.

شهرستان بوکان با 110هزار هکتار زمین زراعی یکی از قطبهای مهم کشاورزی در استان آذربایجان غربی به شمار می رود و به دلیل آنکه بیشترین میزان تولید گندم استان را دارا می باشد به انبار غله مشهور است.

70 درصد شاغیلن شهرستان بوکان در زمینه کشاورزی فعالیت دارند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار