استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه در ارومیه درخواست کرد سازمانهای جهانی و نهادهای بین المللی برای احیا این دریاچه بیش از پیش پای کار بیایند.
کد خبر: ۲۸۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 29 August 2016

استاندار


تابناک آذربایجان غربی :
 استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه در ارومیه درخواست کرد سازمانهای جهانی و نهادهای بین المللی برای احیا این دریاچه بیش از پیش پای کار بیایند.

سعادت با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی استان و دریاچه ارومیه اضافه کرد: دولت یازدهم برنامه ۱۰ ساله ای را برای تثبیت و احیای دریاچه ارومیه آغاز کرده که ثمرات بسیار خوبی داشته است.

اظهار کرد: ما در زمینه مدیریت آب در بخش کشاورزی و الگوی کشت های مناسب به فناوری های نوین نیاز داریم تا بتوانیم زمینه ارتقای بهره وری این بخش را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای استان با توجه به قابلیت های موجود، استفاده از انرژی های تجدیدشونده است که می توان روی این ظرفیت بسیار مهم سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: تبعات زیست محیطی خشکیدگی دریاچه ارومیه بر انسانهای پیرامون و حیواناتی که در این زیستگاه طبیعی زندگی می کنند ایجاب می کند تا سازمانهای جهانی و نهادهای بین المللی برای احیا این دریاچه بیش از پیش پای کار بیایند.

استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از افزایش سطح آب دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۴ سانتی‌متری آب در دریاچه ارومیه بوده‌ایم اما در کنار این باید الگوی کشت مناسب کشاورزی و روش‌های مناسب آبیاری در استان آذربایجان‌غربی اجرا شود.

سعادت تصریح کرد: ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود  و برای مثال زمین‌های سیب در یک هکتار، ۱۵ هزار لیتر آب مصرف می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره سفر چند دهه قبل خانم سگولن رویال به این منطقه که در دوران سرازیر شدن مهاجران عراقی انجام گرفته بود اظهار داشت: رژیم بعث عراق در دهه شصت شمسی جنایات متعددی بر علیه ملت ایران و حتی ملت عراق با حمایت های دولتهای غربی مرتکب شد که بمباران شیمیایی سردشت از جمله انهاست و بسیاری از آثار همان جنگ هنوز هم در بین شهروندان منطقه وجود دارد بنابراین دولتهای غربی باید برای جبران آن حمایتهای نا صحیح به فکر کمک به بهبود وضعیت محیط زیست مردم در این کشورها باشند
منبع: جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار