غفارپور : بالغ بر ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی از ابتدای دولت تدبیر و امید بالغ بر یک میلیارد و ۴۳ میلیون دلار که ۹۴۸ میلیون ریال در طول ۲ سال اخیر مصوب و عملیاتی شده است.
کد خبر: ۲۸۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 30 August 2016

غفارپور


تابناک آذربایجان غربی :
 داود غفارپور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اشاره به تبریک گرامیداشت هفته دولت با مروری بر عملکرد در سال ۹۴ و ۵ ماهه اول امسال تاکید کرد : تمامی اقدامات در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال انجام می گیرد.

داود غفارپور افزود : از ۱۲ پروژه ملی ۶ پروژه در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی از جمله بهبود فضای کسب و کار و استقرار خزانه داری الکترونیک به صورت خاص در استان در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه مرکز خدمات سرمایه گذاری که ریاستش در انتخاب استاندار و نائب رییس مدیرکل امور اقتصادی و دارایی است , تاکید کرد : ۳۸ شاخص کسب و کار در استان با مشارکت ادارات استانی بومی سازی شده است.

غفارپور تصریح کرد : در راستای ارائه توانمندیهای استان اینفوگرافی ۱۷ شهرستان در ۳ زبان تهیه و تدوین شده است.

او اذعان کرد : تهیه بسته سرمایه گذاری در قالب مینی فلش با تاکید بر مشوق های سرمایه گذاری و شرایط استانی برای متقاضیان سرمایه گذاری اقدام بعدی این حوزه بود.

وی بیان کرد : بالغ بر ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی از ابتدای دولت تدبیر و امید بالغ بر یک میلیارد و ۴۳ میلیون دلار که  ۹۴۸ میلیون ریال در طول ۲ سال اخیر مصوب و عملیاتی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت : گام اساسی دیگر این حوزه تدوین فرصت های سرمایه گذاری بالغ بر ۷۱ فرصت در فرم های ۲ برگی خلاصه وضعیت بود.

 مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در  پاسخ به سوال مبنی بر موازی کاری مراکز سرمایه گذاری در استان ها و پنجره واحد گفت : پنجره واحد به صورت کلی میسور نشده و ما این پنجره را در فضای فیزیکی عملیاتی کرده ایم و در مرکز خدمات سرمایه گذاری ذیل ستاد سرمایه گذاری این مرکز مکلف است نماینده تام الاختیار مستقر کند و ۱۹ دستگاه اجرایی در راستای خدمات شناسایی شد و با حکم استاندار مشغول فعالیت شدند.

وی ادامه داد : بر اساس اختیارات قانونی به این مرکز زیر نظر  اداره کل امور اقتصادی و دارایی در حوزه سرمایه گذاری همه دستگاهها همکاری کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی با اعتراف به تشکیل غیر اصولی و غیر کارشناسی مرکز خدمات در استانداری ها و وزارت کشور که قانونا باید در اختیار دارایی باشد تاکید کرد : دبیری این مرکز هم در اختیار مرکز دارایی است و مرکز جذب سرمایه گذاری استانداری صرفا مسوولیت جذب و هماهنگی با سرمایه گذاران ایرانی مقیم در خارج است.

غفارپور در خصوص تشکیل مرکز جذب سرمایه دوگانه در استان گفت : بدون شک اقای استاندار متولی استان و تصمیم گیرنده این مساله هستند و بنده صرفا پاسخگویی وظایف و دستورات و سازمان خودم بوده و دنبال فرهنگ سازی پذیرش جذب و اقدام سرمایه گذاری در این بخش هستم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اذربایجان غربی درآمد سرانه استان در سال ۹۴ را برای هر نفر ۸۵ میلیون ریال و رتبه ۲۶ کشوری  اعلام کرد و گفت : بر اساس امار سال ۹۳ میزان درامد خالص خانوار شهری ۱۷۴ میلیون ریال بوده و کشوری ۲۴۱ میلیون ریال و در رتبه ۳۱ کشوری بودیم و درامد خانوار روستای هم ۱۳۴ میلیون ریال که رتبه ۱۴ کشوری را دارا بودیم.

غفارپور تصریح کرد : بر اساس امار سال ۹۴ مطالبات بانکی بالغ بر ۸۳۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته ۶٫۸ افزایش داشته و نسبت به کل تسهیلات پرداختی ۷ درصد است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کل اعتبارات هزینه استانی را ۱۷ هزار و۷۷۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : اعتبارات تملک دارای سرمایه ای استان ۲۸۰ میلیارد تومان با ۳۸ درصد کاهش روبرو بوده است.

او گفت : درامد مصوب استانی در سال ۹۴ بالغ بر ۷۷۷۹ و عملکرد ۷۱۰۷ میلیارد ریال بوده است.

وی جمع درامد وصولی استان را بالغ بر ۸۷۳۵ میلیارد ریال با ۱۳ درصد اعلام کرد.

غفارپور ضریب خودکفایی مالی استان را در سال گذشته ۳۲٫۳ اعلام کرد و گفت : ضریب برداشت ۴۰ درصد , کارایی مالیاتی ۲٫۱ درصد ، نسبت درامد استانی به اعتبارات هزینه ای ۴ دهم درصد ، نسبت درامد به کل اعتبارات ۳ دهم درصد ، اندازه دولت ۸ صدم درصد و تراز بودجه استان منفی ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال  بوده است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد : میزان بدهی دولت به دستگاههای اجرایی ، پیمانکاران ، کارمندان و …تا پایان سال ۹۴ بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال بوده و کل مطالبات دستگاه های اجرایی از دولت و بخش خصوصی هم ۹۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

غفارپور در پایان تاکید کرد: با توجه به عدم پرداخت سود توسط خود دولت هیچ گونه عملکردی در حوزه سهام عدالت و پرداخت سهام به مردم در دو سال گذشته نداشته ایم
منبع: جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار