تابناک: رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: بحث درمان بزرگترین مشکل جامعه کارگری است.
کد خبر: ۲۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 28 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی یزدانی شامگاه گذشته (دوشنبه) در همایش تشکل‌های کارگری استان در خانه کارگر، اظهار کرد: نداشتن امنیت شغلی از اصلی‌ترین مشکلات کارگری در کشور است، چرا که کارفرمایان در واحدهای تولیدی و صنفی قراردادهای موقت سفید امضا به دست کارگر می‌دهند و به راحتی پس چند ماه کار وی را اخراج می‌کنند و نوبت به نفر بعدی می‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که بحث درمان بزرگترین مشکل جامعه کارگری است، افزود: بیشترین رقم حق بیمه و درمان را کارگران واریز می‌کنند، در حالی که دارای کمترین امکانات درمانی در بیمارستا‌ن‌های ملکی مربوط به تامین اجتماعی هستند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان خاطر نشان کرد: بازنشسته‌ای پس از 35 سال کار دچار عوارض سنگین شده و تمام حق بیمه خود را هم پرداخت کرده است، اما به دلیل نبود امکانات کافی در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی برای درمان باید به پزشکان زیر میزی بدهد.

یزدانی گفت: روز گذشته فیروز آبادی قائم مقام وزیر کار وعده توزیع شش مرحله سبد کالا به جای سه مرحله را در سال جدید برای اقشار آسیب پذیر دادند، اما باید از وی پرسید چرا کارگران از دریافت آن محروم هستند.

وی تاکید کرد: سبد کالا حق مسلم کارگران است، چرا که این قشر با حداقل دستمزد 724 هزار تومانی اعلام شده اداره کار نه زیر خط فقر که زیر خط مرگ زندگی می‌کنند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی‌های کشور گفت: براساس آمارهای موجود خط فقر کشور دو میلیون تومان است و با مقایسه رقم دریافتی کارگران می‌توان به این ادعا پی برد.

یزدانی یادآور شد: با حداقل دستمزد اعلام شده توان پرداخت اجاره منزل و هزینه‌های زندگی وجود ندارد و متاسفانه طلاق و سایر مشکلات ناشی از این امر رواج یافته است.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم قطعنامه‌11 ماده‌ای خانه کارگر استان اصفهان در خصوص، تلاش دولت برای برداشت تحریم‌ها، افزایش تولید، توسعه گردشگری در استان، امنیت شغلی کارگران و... قرائت شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :