جلال میرزایی:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بخاطر برخی از شرکت‌های داخلی که تکنولوژی ندارند و به عنوان دلال کشورهای بزرگ عمل می‌کنند، تیشه به ریشه صنعت نفت بزنیم.
کد خبر: ۲۹۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 04 September 2016

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بخاطر برخی از شرکت‌های داخلی که تکنولوژی ندارند و به عنوان دلال کشورهای بزرگ عمل می‌کنند، تیشه به ریشه صنعت نفت  بزنیم.

به گزارش تابناک ایلام،جلال میرزایی  در ارتباط با قراردادهای IPC اظهار داشت: وزیر نفت در جلسه غیر علنی گزارشی را از وضعیت نفت، چالش ها و نارسایی های موجود ارائه کرد. از جمله مشکلاتی که در صنعت نفت با آن ها مواجه هستیم و آمارها نیز موید این مشکلات است، بحث برداشت از میادین مشترک در پارس جنوبی، حوزه های مشترک نفتی با عراق است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میزان برداشت قطر و عراق از میادین مشترک از میزان برداشت ایران پیشی گرفته و فاصله زیادی ایجاد شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در میدان نفتی آذر در شهرستان مهران، عراقی ها روزانه بیش از 60 هزار بشکه نفت استخراج می‌کنند این درحالی است که آن ها برنامه ریزی دارند که تا سال آینده روزانه 110 هزار بشکه برداشت کنند،ولی برداشت ایران در میدان نفتی آذر در شهرستان مهران صفر است. در پارس جنوبی این فاصله بسیار بیشتر  است.

میرزایی،متذکر شد: مسئله بعدی که باز هم زنگنه  به آن اشاره کرد، بازیافت از چاه های موجود است؛ حدود 60 سال است که از این چاه‌ها استخراج می کنیم و به مرور دچار افت تولید شده‌ایم. این درحالی است که در میادینی که وجود دارند، میزان ذخیره زیاد است ولی ما نمی‌توانیم آن ها را بازیافت کنیم و نیاز  به یک تکنولوژی پیشرفته داریم.

وی افزود: مشکل ما فقط میادین مشترک نیست، بنظر می‌رسد با توجه به گزارشی که وزیر نفت دررابطه با بازیافت از میادین قدیمی ارائه کردند، ضرورت استفاده از این قراردادها اگر منجر به واردات تکنولوژی و سرمایه در راستای افزایش تولید و ممانعت از تخریب چاه ها و از بین رفتن ذخایر موجود در آن ها شود، این موضوع کمک موثری در راستای اعتلای صنعت نفت و افزایش تولید خواهد کرد که ما به آن ها نیاز داریم؛زیرا ما باید جایگاه خود را در اوپک حفظ  کنیم.

نفت هنوز موتور محرک اقتصاد ما است

میرزایی گفت: به هر حال نفت هنوز موتور محرک اقتصاد ما است اما به شرطی که بتوانیم سطح تولید را افزایش دهیم.

وی افزود: از منتقدین وزارت نفت تعجب می کنم، چراکه آن چیزی که در نگاه مقام معظم رهبری وجود دارد، رویکرد اصلاحی است. مقام معظم رهبری اصل موضوع را رد نکردند بلکه مواردی را آوردند که تا اصلاح شوند. مواردی که دولت با هیئت تطبیق مصوبات مجلس آن ها را بررسی کرده  و مواردی را اصلاح کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: منتقدان به نوعی می خواهند این را عنوان کنند که خارجی ها این مسائل را بر ما دیکته کرده اند که قطعا این گونه اظهارات در راستای  منافع ملی نیست و ما نباید بخاطر برخی از شرکت‌های داخلی که تکنولوژی ندارند و به عنوان دلال کشورهای بزرگ عمل می‌کنند، تیشه به ریشه صنعت نفت  بزنیم./


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهندس نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
ممنون از جناب دکتر میرزایی
ولی کاش در بیان این مطلب در کنار توجه به منافع ملی مملکت عنایت ویژه ای هم به بحث استان خودمان ایلام داشتین! اینکه شما دغدغه عقب ماندن ما از نظز برداشت نسبت به طرف عراقی رو دارین خب مطلب ارزنده ایه ولی چرا نباید این ثروت خدادادی که تو استان ماست موجبات رشد و توسعه زیرساختهای استان و ایجاد اشتغال برا جوانان مظلوم این استان بشه؟؟!! خوزستان رو نگاه کنیم که چجور از امتیاز نفت خیز بودنش آباد شده! کرمانشاه رو نگاه کنید که با یه نفت شهر با تولید روزانه کمتر از 4 هزار بشکه در روز چجور مدیریت نفت و گاز غرب رو که حق مسلم ایلام هستش از ما گرفته!
کرمانشاه فقط یه نفت شهر رو داره ولی انقد این نفت شهر رو پر رنگ و بزرگ جلوه میدن و میگن نفت داریم نفت داریم هر کی ندونه میگه روزی یه میلیون بشکه تولید دارن! اونا با همین نفت شهر 4 هزار بشکه ای نفت و گاز غرب رو مدیریت میکنن و فرصت اشتغال صنعت نفت ایلام رو از جوان ایلامی میگیرن میدن به همشهریای خودشون! اونوقت ما با روزی 200 هزار بشکه و تازه با اضافه شدن آذر و چمگوله به روزی 300 هزار بشکه م میرسیم و اصلا کسی خبر نداره که ایلام نفت خیزه!
آقای دکتر کاش در کنار این مطلبی که فرمودین از وزیر میپرسیدین که چرا باید ستاد نفت و گاز غرب به جای ایلام تو کرمانشاه باشه؟؟
و شما اصحاب رسانه چرا انقد راجع به صنعت نفت و گاز ایلام بی تفاوتین؟؟ چرا نباید مردم استان ما بدونن که تو چه استان ثروتمندی زندگی میکنن؟؟ چرا تنگ بیجار و دهلران و چشمه خوش و آذر و چنگوله که همشون تو ایلامن ولی ستاد مدیریت نفت و گاز ایلام رو بردن کرمانشاهع؟؟؟!!!
کرمانشاهی که نمک ایلام رو میخورن و نمکدان میشکنن! کرمانشاهی که نماینده هاش همیشه به منطقه آزاد شدن مهران رای مخالف میدن!! کرمانشاهی که هر چی بدبخنی استان ایلامه از زورگویی و اعمال نفوذ نماینده های اوناست!
چرا ما باید بذاریم کرمانشاه نفت و گاز ما رو مدیریت کنه؟؟
چرا ستاد نفت و گاز غرب با 300 کارمند رسمی و قر اردادی تو ایلام نباشه و تو کرمانشاه باشه و همه کارمنداشم کرمانشاهی باشن؟؟
چرا کرمانشاهی که روزی 4 هزار بشکه تولید نفت داره باید امتیاز پالایشگاه 150 هزار بشکه ای نفت آناهیتا رو بگیره و مهران و دهلران ما با این همه منابع نفتی پالایشگاه نفت نداشته باشن؟؟
ما مردم ایلام از سلطه زورگویانه کرمانشاه بر صنعت نفتمون خسته شدیم! چراغی که به خونه رواست بر مسجد حرام است!! آقای دکتر کاش پیگیر این درد و دلای ما مردم ایلامم باشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار