رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 13 درصدی زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 29 April 2015

به گزارش فارس، فرهاد پورفرضی در جریان بررسی اجرای طرح تحول نظام سلامت در اردبیل اظهار کرد: با فرهنگسازی خوبی که در یک سال اخیر و در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام شده گام‌های جدی در کاهش اعمال سزارین در بیمارستان‌ها به ثمر نشسته به طوریکه اکثر زنان باردار از زایمان طبیعی استقبال می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از این حرکت و کاهش اعمال جراحی سزارین تصریح کرد: سزارین عوارض مخربی را برای زنان باردار بعد از زایمان به دنبال داشته که جبران آنها بسیار سخت بوده که با زایمان طبیعی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ما امیدواریم با همکاری بیمارستا‌ن‌های خصوصی امسال بتوانیم کاهش 10 درصدی زایمان سزارین را شاهد بوده و در نقطه مقابل زایمان طبیعی توسعه پیدا کند.

پورفرضی از اجرایی شدن طرح بلوک زایمانی خبر داد و افزود: قرار است در بلوک زایمانی با استقرار مشاوران نسبت به کنترل قند و فشار خون مادران و همچنین وضعیت ضربان جنین و برخی از مراقبت‌های دیگر اقدامات جدی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در اجرای طرح نظام سلامت که با رضایتمندی بیش از 85 درصدی مردم روبه‌رو شده تلاش جدی بر ایجاد تحولات و برخی برنامه‌ریزی‌های درست در رفع آسیب‌ها و مشکلات احتمالی است تا مردم خدمات مناسبی را دریافت کنند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار