معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان فقر تماشاچی، ضعف محتوایی را از آسیب های حوزه تئاتر دانست و گفت: تکثر جوایز و تقدیرهای غیر منطقی نیز یک آسیب در جشنواره ها به شمار می رود.
کد خبر: ۲۹۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ 15 September 2016
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان فقر تماشاچی، ضعف محتوایی را از آسیب های حوزه تئاتر دانست و گفت: تکثر جوایز و تقدیرهای غیر منطقی نیز یک آسیب در جشنواره ها به شمار می رود.

قاسم قندهاری، افزود: نپرداختن شایسته به ادبیات ملی و دینی در قالب نمایشنامه هم آسیبی جدی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی از ضعف سازمانی این نهاد صنفی و وابستگی شدید به بودجه های دولتی، نبود راه های تبلیغی مناسب و نامناسب بودن راه های تبلیغی نمایش ها به عنوان آسیبی دیگر در این حوزه یادکرد.

قندهاری به حوزه آموزش در تئاتر تاکید کرد و گفت: نبود آموزش کافی در شهرهای استان در حوزه هنرهای نمایشی معضل دیگری در این بخش است.

وی اعلام کرد: انجمن تئاتر در سالهای اخیر یک برنامه مکتوب و مشخص را در دستور کارش قرار داده تا سیاست های در نظر گرفته شده برای جامعه هنری مفید باشد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به جای خالی منتقدان آگاه دلسوز در حوزه تئاتر اشاره کرد و گفت: از نظر من در تئاتر استان با این ظرفیت و سابقه درخشان جای منتقدان آگاه خالی است.

به گفته وی، اگر نقد به همراه راهکارهای پیشنهادی و به طور جدی پرداخته شود می تواند منشا تقویت و بهبود امور باشد.

وی ادامه داد: در سالی که سپری شد سعی بر این بود که به زیرساخت های حوزه هنر پرداخته شود چون معتقدیم مادامی که زیرساخت های هر رشته ای محکم نباشد اساسا انتظار برنامه مشخص یا تولیدات هدفمند و نتیجه بخش نمی توان داشت.

قندهاری خاطر نشان کرد: در حوزه نمایش فلسفه پرداختن جدی به انتخابات انجمن نمایش با همین نگاه بود در همین راستا تلاش شد تا انتخاباتی خوب و شیوه نامه ای درست با تشکیل هیات نظارت و هیات اجرایی انجام شود.

قندهاری از انتخابات انجمن نمایش در یک شرایط خوب و همراه با استقبال گسترده هنرمندان حوزه تئاتر یاد کرد و افزود: پس از شکل گیری انجمن ترکین هیات مدیره آن، فعالیت اعضا، سلسله نشست ها و جلسات از نظر کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که طبیعتا انجام هیچ فرایندی بدون ایراد نیست، افزود: مهم این است که قالب فعالیت ها به درستی و فارغ از اشتباهات احتمالی انجام شود.

وی به استفاده از خرد جمعی تاکید کرد و گفت: با این شرایط می توان احتمال نواقص و کاستی ها را در کارها به حداقل رسایند.

قندهاری اضافه کرد: هیات مدیره انجمن نمایش به قدری مناسب عمل کرد که مورد اعتماد دستگاه برای واگذاری تالار فخرالدین اسعد گرگانی شد که با این اقدام بخشی از هزینه های جاری انجمن برای تامین بودجه برنامه های انجمن نمایش تهیه می شود؛ این اتفاق فقط با عزم مدیران اداره کل، مشورت و حضور پیشکسوتان هنرهای نمایش رخ نخواهد داد.

قندهاری در خاتمه از بازدیدهای شهرستانی این انجمن خبر داد و گفت: این اقدام با هدف بررسی میدانی و جلسات پرسش و پاسخ، نقد بررسی و یافتن بیشترین و دقیق ترین شناخت نسبت به ظرفیت هنرمندان هر شهرستان در حوزه نمایش انجام شد.

گفتنی است آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان گلستان و بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی عصر ٢٥شهریور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار