جت الاسلام سید مهدی قریشی:
امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد:ما باید به عنوان مسلمان وظیفه خود را در برابر انهایی که دین و احکام نورانی قران را به مسخره می گیرند بدانیم و در برابر رفتار انها بایستیم.
کد خبر: ۲۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 17 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی وبا بیان اینکه در استانه عید غدیر خم قرار گرفته ایم و برای ما شیعیان نسبت به ولایت حضرت علی (ع) ادله های فراوانی در آیات و روایات نقل شده است، گفت: ما باید این عید بزرگ و روز امامت و ولایت حضرت علی ع را گرامی بداریم.

 امام جمعه ارومیه اظهار کرد:البته این ایام تنها برای شیعیان محور وحدت تلقی نمی شود بلکه اهل سنت نیز با اینکه معتقد به امامت حضرت علی (ع) نمی باشند اما جریان غدیر و محبت به اهل بیت به عنوان یک اجماع بین مذاهب مختلف محسوب می شود.

وی با تاکید به اینکه عید غدیر خم نماد محبت و مودت است، افزود: این ایام بهترین فرصت برای ایجاد وحدت بین آحاد مسلمانان است.

قریشی با اشاره به موضوع تقوای خانواده، تصریح کرد: مومنان توجه داشته باشند که خداوند در قران کریم می فرمایند زمانی که یکی از همسران در خانواده فوت کرد مثلا مرد، وظیفه زن این است که ۴ماه و ۱۰روز عده وفات نگه دارد و بعد از این ایام اگر همسر مناسبی پیدا کرد مجدد ازدواج کند و برای مرد نیز اصلا زمان عده وجود ندارد و می تواند بعد از فوت همسر خود مجدد ازدواج نماید .

امام جمعه ارومیه افزود: بنابراین تعصباتی که مانع از این ازدواج های مجدد می شود بایستی پرهیز کرد چراکه این نوع رفتارها نوعی جهالت مدرن تلقی می شوند.

وی توجه به موضوع زکات را از وظایف مومنان دانست و گفت: با توجه به اینکه اکنون در استان ما موعد برداشت انگور است لذا زکات این محصول فراموش نشود چراکه پرداخت زکات باعث برکت ان محصول می شود.

قریشی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که بایستی مسولان نسبت به ان توجه داشته باشند این این است که نمایشگاه هایی که برپا می شوند پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد:برپایی نمایشگاه خیلی خوب است اما با پیوست فرهنگی همراه باشد و غرفه داران و عرضه کنندگان محصولات با رعایت عفت حجاب در این اماکن حاضر باشند .

 

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد:ما باید به عنوان مسلمان وظیفه خود را در برابر انهایی که دین و احکام نورانی قران را به مسخره می گیرند بدانیم و در برابر رفتار انها بایستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار