رییس موسسه فرهنگی اکو :سمینار بین المللی شمس تبریزی نه تنها در تاریخ خوی یا ایران بلکه در کل جهان دانش و معرفت نقطه عطفی بشمار می رود.
کد خبر: ۳۰۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 26 September 2016

شمس ومولانا نه تنها متعلق به ايران بلکه متعلق به تمام دنيا است
به گزارش خبرنگار خبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي از خوي ،پروفسور افتخار حسین عارف  با بیان اینکه امروز یک روز بزرگ تاریخی است اظهارداشت: کنفرانس بین المللی شمس تبریزی که با حمایت تولیت شمس و شهرداری خوی برگزار می گردد نه تنها در تاریخ خوی یا ایران بلکه در کل جهان دانش و معرفت به ویژه در زمینه عرفان و خاصه در مطالعات پیرامون مولانا و شمس نقطه عطفی بشمار می رود.
وي ادامه داد نام شمس ومولانا به لحاظ قرابت چنان به يکديگر گره خورده وجدايي ناپذير از يکديگر است که هيچ نام ديگري درحوزه عرفان وتصوف تا اندازه به هم نزديک نبوده است.
رییس موسسه فرهنگی اکوافزود: ظرفيت هاي فردي او به عنوان يک متفکر وفيلسوف بزرگ همچون بزرگاني از جمله شيخ اکبرمحي الدين ابن عربي يا غزالي ،ويا عين القضات همداني وشيخ هجويري پرداخته شد.

حسين عارف تصريح کرد: غیر قابل انکار است که به شمس آن میزان توجه که سزاوار اوست داده نشده است او عمدتا در مقایسه بازندگی و افکار مولانا مورد بحث قرار گرفته است که ناعادلانه است.

وی با اشاره به اینکه این عارفان بزرگ مسلمان ناجی و محافظ اسلام واقعی بودند گفت: به باور من سخنور واقعی ایلام در روزگار مدرن مولانا است همانگونه که در روزگار خود اینچنین بود در حال حاضر ما در همان مرحله از عرفان هستیم و کلام واقعی تنها می تواند از ما محافظت نموده و مارا به عصر جدید رهنمود باشد.
رییس موسسه فرهنگی اکو در پایان سخنان خود تصریح کرد: با استناد به شواهد موجود ما معتقدیم که او در خوی به خاک سپرده شده است جایی که ما اکنون گرد هم امدیم تا عظمت وی را اذعان نماییم.
خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار