اين استاد دانشگاه تصريح کرد:درزندگي اصيل بيشتر از دو نيرو نداريم يکي عقل وديگري وجدان اخلاقي است که من باید بر اساس عقل و وجدان اخلاقی که دارم زندگی کنم و هر که را خوش آمد خوش آمد و هر که را بد آمد بد آمد. وي استفاده از علم وتجربه ديگران را دراين موضوع رد
کد خبر: ۳۰۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 27 September 2016


به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي از خوي؛استادمصطفي ملکيان يکي از سخنرانان اين کنگره  با بيان اينکه،یکی از محبوب ترین فضلیت های اخلاقی جامعه  امروزی ما،آموزه هاي  شمس تبریزی است واين فضیلت هادر جامعه ما بصورت شگفت انگيز کم ياب شده است اظهارداشت:يکي از فضايل اخلاقي که از روزگارباستان  مورد تاکيد اديان مختلف بوده است فضيلت صداقت به معناي خاص است وبه معناي همه 5ساحت وجود آدمي باهمديگر هماهنگ باشد.
ملکيان درهمين راستا ادامه داد ساخته ترکيب اين 5ساحت باورها،احساسات، خواسته ها، گفتاروکرداربايکديگرمطابقت وسازش داشته باشند و فضيلت آدمي هم آن است تا آنجا که توان دارد يک وجود يکپارچه داشته باشدطوري نباشد که يک بخش از وجود من دم از چيزي بزند وبخش ديگر وجود من آن چيز را انکار کندکه اين 5ساحت را تعبير به صداقت مي کنيم. 
وي فضيلت دوم  را اصالت بيان کردو افزود:اصالت يعني زندگي اصيل دربرابر زندگي عاريتي داشتن است واين فضيلت نيز درايام گذشته مورد تاکيد بوده است واين فضيلت رکن اخلاق است واخلاقي زيستن يعني زندگي اصيل داشتن است واين به اين معنا است که انسان براساس فهم وتشخيص خودش عمل کندنه براساس تقليدوالقاعات وتبعيت ازگذشتگان  نه براساس تبعيت از افکار مد شده زماني بلکه بايد بفهميم که اين فهم وتشخيص من ، من را به کجا مي رساند. 
اين استاد دانشگاه  تصريح کرد:درزندگي اصيل بيشتر از دو نيرو نداريم  يکي عقل وديگري وجدان اخلاقي است که من باید بر اساس عقل و وجدان اخلاقی که دارم زندگی کنم و هر که را خوش آمد خوش آمد و هر که را بد آمد بد آمد.
وي استفاده از علم وتجربه ديگران را دراين موضوع رد نکرد بيان داشت : ازعلم ،تفکر، فهم و تجربه ديگران را هم بايد استفاده کرد درصورتيکه که موافق با عقل وجدان خود آدمي باشد.
ملکيان افزود: شمس تبریزی،  بی نفاق زیستن را ترکیب زندگی همراه با صداقت و زندگی همراه با اصالت می داند و معنی اش این است که ظاهر و باطن آدمی با یکدیگر منطبق باشد.
خبرنگار:ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار