رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هزینه حمل تاثیر زیادی در قیمت تمام شده دارد و این امکان برای تولیدکنندگان بوشهر وجود دارد تا کالای مورد نیاز صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه به هزینه کمتری در اختیار آنان قرار دهند.
کد خبر: ۳۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 03 May 2015
تابناک بوشهر: سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌ها رونق تولید است و از طریق بیان مسائل و مشکلات صنایع این نقش اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته با تمهیدات دولت، شاهد بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید در سطح کلان و رشد اقتصادی بودیم که این خود می‌تواند زمینه‌های برای رونق صنعت در سال‌های آتی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال گذشته قیمت محصولات نفتی هم کاهش یافته بود اما با این وجود شاهد رشد اقتصادی صنعت و معدن در واحدهای ارزشی و وزنی بودیم و امیدواریم در سال جاری نیز شاهد رشد اقتصادی در صنعت و واحدهای کوچک باشیم.

حسینی محمدی بیان کرد: بخشی از واحدهای صنعتی استان با بدهی معوق بانکی مواجه هستند و در حال رایزنی برای حل مشکلات آنان هستیم تا منابعی برای سرمایه در گردش در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد.

وی افزود: افزایش تقاضا برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر، از جمله ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی است و این منطقه نیازهای متفاوتی دارند که می‌توان آن را در استان تامین کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه برای تامین نیازهای منطقه ویژه پارس جنوبی در زمینه صنایع سلولزی مشکل و کمبودی در استان بوشهر نداریم، تصریح کرد:  حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و این دستور رهبری ملاک عمل تمام سازمان‌ها و شرکت‌هاست.

حسینی محمدی اضافه کرد: هزینه حمل و نقل تاثیر زیادی در قیمت تمام شده کالاها دارد و این امکان برای تولیدکنندگان استان بوشهر وجود دارد تا کالای مورد نیاز صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه به هزینه کمتری در اختیار آنان قرار دهند.

وی بیان داشت: می‌توان نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی صنایع استان بوشهر را در منطقه ویژه پارس جنوبی ایجاد کرد تا نیازهای صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه از این نمایشگاه تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: رابطه و تعامل برای توسعه فعالیت‌های واحدهای تولیدی مهم است و این اهمیت به اندازه‌ای است که بسیاری از کشورها، برای تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی، از بازرگانان متبحر به عنوان سفیر در کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

حسینی محمدی افزود: تعامل موجب توسعه و تحرک در صنایع استان می‌شود و پارس جنوبی ظرفیت بسیار خوبی برای پویایی صنایع استان است.

وی اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان بوشهر، بازاریابی است، لذا در این زمینه باید کار بیشتری در استان انجام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار