استاندار البرز ضمن با انتقاد از کمبود اعتبارات
استاندار البرز گفت: راه و شهرسازی پیش از این تجهیزات مقابله با بحران‌ها نظیر ماشین آلات را در اختیار داشت، اما این امکان سلب شده و برای استفاده باید مبالغی هزینه پرداخت کرد.
کد خبر: ۳۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 03 May 2015
سید حمید طهایی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز حضور یافت و طی سخنانی با بیان این که استانداران باید بودجه خاصی را برای حوادث غیر مترقبه در اختیار داشته باشند گفت: با در اختیار داشتن این بودجه می‌توانیم موانع موجود در مواقع حوادث را کاهش دهیم و اقدامات اولیه در این زمینه را به سرعت انجام دهیم.
وی با اعلام اینکه عدم در اختیار بودن این بودجه یک خلا محسوب می‌شود افزود: وقوع سیل اخیر استان البرز مانور عملی در آمادگی مقابله با بحران‌ها بود.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: نحوه حضور تیم‌های امدادی جای قدردانی دارد و البته نیاز است که کمبودها و کاستی‌هایی که در مواجه با این پدیده طبیعی داشتیم بررسی شود و درصد آمادگی کلیه دستگاه‌های استان در برابر سایر حوادث امکان سنجی شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز تصریح کرد: اگر سد امیرکبیر نبود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را شاهد می‌بودیم، بنابراین کمیته‌ها و دستگاه‌ها باید علاوه بر اینکه از عملکرد خود دفاع کنند، نقاط ضعف را نیز بپذیرند و در جهت رفع آن اقدام کنند.
طهایی با تأکید بر اینکه متأسفانه بودجه‌ای برای استان البرز در مواجه شدن با حوادث غیرمترقبه دیده نشده است،‌ افزود: اینکه هنگام وقوع یک سیل و یا بحران ردیف بودجه حوادث در استان دیده نشده است، یکی از انتقادات وارده می‌باشد، که ستاد حوادث در یک تشکیلات مجزا و اختصاص بودجه و ردیف اعتباری در مقابل حوادث نیز در تشکیلات دیگری بسته می‌شود و این امر خود مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.
وی با تأکید بر ضرورت اندیشیدن تدبیری از سوی مدیریت بحران وزارت کشور اعلام کرد: انتظار می‌رود در بحث اختصاص بودجه حوادث به استان‌ها از سوی مسئولان تدبیری اندیشیده شود تا در مواقع بحران به نحو مطلوبی بتوان بحران‌ها را مدیریت کرد.
استاندار البرز در ادامه با انتقاد به سیاستی که در واگذاری تجهیزات و امکانات بحران در استان‌ها دیده شده است، گفت: راه و شهرسازی پیش از این تجهیزات مقابله با بحران‌ها نظیر ماشین آلات و ... را در اختیار داشت اما این امکان سلب شده و برای استفاده از آن باید مبالغی هزینه پرداخت کرد و به جهت واگذاری تجهیزات بحران به بخش خصوصی، الزام به پرداخت هزینه پیش از ارائه امکانات مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
نماینده عالی دولت در استان همچنین نقش بیمه را در جبران خسارت‌های ناشی از سیل و حوادث طبیعی مهم برشمرد و گفت: بیمه بخشی از خسارت‌های وارد شده به تأسیسات عمومی، دام، مسکن و.. را جبران می‌کند، اما به واقع از این ظرفیت استفاده می‌شود؟ وی فرهنگ‌سازی در ترویج بیمه حوادث را از جمله مؤلفه‌های مهم در ستاد مدیریت بحران استان ذکر کرد.
طهایی تأخیر در برآورد خسارت‌های ناشی از سیل اخیر را یکی از نقاط ضعف اعلام کرد و ادامه داد: خسارت‌های اولیه سیل که در شهرستان کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ نیز به وقوع پیوست، باید به سرعت اعلام می‌شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار