کد خبر: ۳۱۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 10 October 2016

 

سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج گفت: سنت حسنه گرامیداشت اربعین حسینی (ع) نمادی از انسجام بین شیعیان جهان است.

 

به گزارش ایرنا، علی قنبرزمانی روز دوشنبه درجمع مدیران کرج افزود: این سنت یکی از باشکوهترین اجتماعات شیعیان است که در سالهای اخیر علاوه بر اینکه مراسمی مذهبی و نشان دهنده عشق شیعیان به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) نیز است.

وی ادامه داد: نشست های متعددی در استانداری البرز و فرمانداری کرج برای هماهنگی دستگاه های مرتبط انجام شده است که با همکاری بین ادارات ، انتظار شاهد برگزاری باشکوه این مراسم و رضایت زائرین خواهیم بود.

زمانی گفت: بیش از دو میلیون نفر از عاشقان اهل بیت(ع)، برای زیارت حرم امام حسین (ع) د ر روز اربعین شهادت آن امام همام، ثبت نام کرده اند و ستاد برگزاری مراسم اربعین، برای پذیرایی و اسکان 750 هزار نفر از زائرین، به یاری کشور عراق می رود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مسئولیت اسکان و پذیرایی از زائرین در سفر به کربلای معلی، توسط استان ها انجام می شود که سهم استان البرز در این خصوص پذیرایی 30هزار زائر است.

زمانی گفت: بزرگترین درس عاشورا، ایثار و از خودگذشتگی است و بسیارند کسانی که در فضای معنوی این روزهای عزیز، با اهداء خون خود گامی برای نوع دوستی برمی داشته و به نوعی آموخته های خود از درس ایثار عاشورا را عملی می کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه کرج، افزود: اهداء خون، یکی از نمادهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. جامعه ای که درآن مردم برای کمک به دردمندان ، از خودگذشتگی می کنند، جامعه ای با ارزش های معنوی و درختی تنومند و ریشه دار است که همواره در مقابل آفات و طوفان ها ایستادگی می کند.

همچنین در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج، با همراهی کارکنان این نهاداجرایی اقدام خداپسندانه اهداء خون را انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار