فضای سیاسی موجود در استان به سمت اصلاح طلبان سنگینی نمی کند مگر اینکه گزینه های روی میز چهره های اصلاح طلب در تجمیع قرار گیرند.
کد خبر: ۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 04 May 2015

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـــه، با نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی و دورخیز احزاب و گروه های مختلف فکری و سیاسی برای تصاحب کرسی های بیشتر بهارستان، اصلاح طلبان آذربایجان غربی هم در جهت کاستن از اختلافات عمیق خود در تکاپو هستند.

مطلب زیر یادداشت یکی از اصلاحطلبان کارکشته استان از بطن جریان اصلاحطلبی آذربایجان غربی برای ندای ارومیه است که از ادامه انشقاق ها و تلاش این جریان برای کاستن از اختلافات حاکیت دارد:

"پس از کش و قوس های فراوان در طی ماههای اخیر مهره های سرشناس جریان اصلاحات چاره را در این دیدند که خودشان به سمت اجماع بروند. مسئولیت اصلی هماهنگی این کار بر عهده ی عباس خورشیدی گذاشته شد.

برای همین جلساتی با شرکت گروه های مختلف اصلاحات که اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند برگزار شد. علیرضا رادفر که نمیتواند مستقیما وارد گود انتخابات شود عزیز حسنی را به عنوان نماینده خویش معرفی کرد، اسماعیل میرزایی شخصا در جلسات شرکت داشت و علی اکبر عسگری، شمس پور را به عنوان نماینده خود انتخاب کرد.

در این جلسات لیست فعالین اصلاح طلب از ارومیه و شهرستانها به خورشیدی تحویل داده شد.

موانع اجماع در تشکیل شورای هماهنگی اصلاحات

گروهی که اقلیتی از این جریان سیاسی را شامل می شوند و شاید "گروه اقلیت" عبارتی مناسب برای آنان باشد، به دلیل فقدان اعتبار و جایگاه در بدنه اصلاحات و زیر سوال رفتن افکار کواکبیانی به شدت مخالف حضور احزابی مانند مردم سالاری و همبستگی در شورای هماهنگی اصلاحات هستند.

در خصوص پیشنهاد یک شورای مشورتی نیز این گروه اقلیت با حضور جوانان اصلاح طلب در این شورا مخالفت کردند. در هر حال اینان مورد بغض و کینه بدنه اصلاح طلبان می باشند که مسائل شخصی و کدورت شان با یکدیگر عملاعرصه را بر اجماع اصلاح طلبان استان تنگ کرده است و این چند نفر به انحصار طلبی در میان اصلاح طلبان مشهور شده اند که عضویتشان در چندین حزب از جمله کارگزاران ، مشارکت ، انجمن اسلامی و غیره نمونه این مهم می باشد.

مانع دیگر همگرایی جریان اصلاحات" اختلاف آفرینی تعدادی از یاران عسگری"می باشد. فخرآذر و مولود پور افرادی هستند که از انتصابات دولت در استان سهمی نیافتند.

عسگری به ابتکار رادفر توانست ابلاغ مدیریت شرکت های صنعتی را از نعمت زاده بگیرد.

ابراهیم محمدی نیز بر اریکه معاونت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان تکیه زد و سیفی نیا بر مدیریت سازمان دانش آموزی استان و خبرگزاری پانا گمارده شد.

رادفر مهم ترین حوزه سیاسی استان را عهده دار گردید و چند تن از اعضای ستاد روحانی و دکتر عارف را به فرمانداری سپرد. ناصر حضرتی پر و دکتر هوشنگ عطاپور بعنوان مدیران کل بودجه و امور فرهنگی استانداری منصوب شدند.

ثقفی بعنوان معاون مدیر کل فرهنگی، حاتمی زاده و محسن اکبری افرادی بودند که در استانداری بعنوان مدیر کل حوزه استانداری و معاون مدیر کل منابع انسانی مشغول بکار شدند.

این انتصابات نشان از تعامل و همگرایی نسبی استاندار با اصلاح طلبان بود اما رفتار عسگری و فخر آذر در نخستین همایش نیروهای سیاسی که به ابتکار استانداری تشکیل شده بود این همگرایی را زیر سوال برد.

تعامل سعادت با اعضای ستاد نشان می داد که رادفر قصد مدیریت اعضای ستاد را دارد و به تنهایی در این کار موفق شد و کارنامه قبولی گرفت. اما سعادت نخواست اعضای چهار روزه ستاد روحانی را در استان بازی دهد و دلیلش آشکار بود و آن فاش ساختن مسائل در زمان تصدی قبلی استانداری بود که به ماشین تخریب شخصیت ستاد معروف گشت.

اظهارات تنش زای و تک روی اقلیت مخالف استاندار

البته در اوایل انتصاب سعادت به استانداری، نماینده گروه اقلیت در دیدار با اصلاح طلبان با استاندار آمادگی خود را برای همکاری با استاندار اعلام کرد اما عباراتی مانند اینکه " تازمانیکه استاندار با اصلاح طلبان همکاری نکند در جرگه اصلاح طلبی حساب نخواهد شد" بر میزان ناخرسندی استاندار و دوستان اصلاح طلب وی افزود.

علی الحال فضای سیاسی موجود در استان و به خصوص در شهرستان ارومیه به سمت اصلاح طلبان سنگینی نمی کند مگر اینکه گزینه های روی میز چهره های اصلاح طلب در تجمیع قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار