معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که به تبع پیشرفت های جوامع بشری، بحث استاندارد نیز اهمیت می یابد، اظهار داشت: باید از امکانات به صورت مناسب استفاده کنیم و با وجود تجهیزات با کیفیت و استاندارد مشکلات کمتری نیز خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۱۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 15 October 2016
محمدصادق پورمهدی در نشست کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات، با بیان این که همه ما برای خدمت به مردم و کاهش مشکلات جمع شده ایم، افزود: مردم در امور فردی و اجتماعی خود به ما مسوولان و تصمیماتی که می گیریم اعتماد می کنند بنابراین نباید به هیچ عنوان سلیقه ای عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث استانداردسازی آسانسور در سال‌های اخیر، گفت: امروز شاهدیم که آسانسور به یکی از ملزومات زندگی شهری تبدیل شده و بر این اساس باید ضوابط فنی و کیفی در نصب آن رعایت شود.

پورمهدی خاطرنشان کرد: مساله کیفیت و استاندارد بودن آسانسورها به نسبت گذشته بهبود یافته، اما باید نظارت ها بیش از این انجام شده و این باور در جامعه به وجود بیاید که نظارت برای سلامتی مردم انجام می شود.

وی، تاکید کرد: ضمن شناسایی آسانسورهای موجود در شهر و صدور شناسنامه برای هر کدام از آنها، باید بانک اطلاعاتی آسانسور نیز ایجاد شود تا به طور کلی زمان نصب و نصب کننده و مسایل دیگر آن مشخص شود.

پورمهدی ادامه داد: در این راستا شرکت های بازرسی نیز باید به صورت جامع مورد آموزش قرار بگیرند تا بتوانند نظارت کامل تری نسبت به نصب و استفاده از آسانسور داشته باشند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تعامل با سازمان فنی و حرفه ای استان در خصوص آموزش نصاب های آسانسور، خاطرنشان کرد: بدون آموزش به هیچ کسی نباید گواهی داده شود چرا که این مساله با جان مردم ارتباط دارد.

وی با تاکید بر استانداردسازی آسانسور بیمارستان های دولتی و خصوصی و انجام مکاتبات لازم در این خصوص، بیان کرد: هر یک از مراکز درمانی که آسانسور نصب می کند باید مسوولیت استانداردسازی و کیفیت آسانسور را بر عهده بگیرد تا در زمان نظارت و حوادث احتمالی پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: این بحث باید در بخش های دولتی و خصوصی به صورت جدی پیگیری شده و عواقب قصور و کم کاری در مورد استاندارد سازی به صورت کتبی و شفاهی و کتبی توضیح داده شود.

پورمهدی، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نظارت بر اجرای استاندارد اجباری زمین های بازی، با بیان این که وسایل بازی در پارک ها عمومی بوده و همه دستگاه ها باید برچسب استاندارد داشته باشند، گفت: هر مسوولی که دستگاه های بازی را نصب می کند باید ایمنی دستگاه ها را نیز تامین کند و واگذاری این امر به بخش خصوصی نافی مسوولیت نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص نظارت بر اجرای استاندارد اجباری مصنوعات طلا، با تاکید بر این که جنسی که به مردم داده می شود باید به لحاظ کیفی و کمی استاندارد باشد، خاطرنشان کرد: در راستای استاندارد سازی مصنوعات طلا، تولید کنندگان طلا باید سامان دهی و شناسنامه دار شده و در ادامه برای آنها مجوز صادر شود.

پورمهدی، با بیان این که در اجرای قانون باید با تدبیر حرکت کنیم، گفت: در راستای تصمیم گیری مناسب بایستی کمیته های تخصصی با حضور کارشناسان امر تشکیل و بررسی شود و نتایج نهایی در کارگروه تصمیم گیری شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :