حجت الاسلام سید مهدی قریشی:
امام جمعه ارومیه ضمن تشکر از مسولان دخیل به جهت ساماندهی موضوع قلیان اظهار داشت: این موضوع یکی از آفت های جامعه به شمار می رفت.
کد خبر: ۳۱۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 21 October 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی، در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه بعد از توصیه خود و مردم به حفظ تقوای الهی ، با اشاره به ادامه سلسله مباحث معاد افزود: بر اساس آیات و روایاتی که از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیان شده است، نهادینه شدن ایمان در وجود اشخاص باعث می شود زمان مرگ انسان بصورت فردی مومن و مسلمان این دنیا را ترک نماید.
وی با بیان اینکه برپایی نماز از دستورات صریح دین است گفت: از این رو لازم است حانواده ها به این مسله اهمیت بیشتری دهند و سعی کنند فرزندان خود را اهل نماز و با ایمان تربیت نمایند.
امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن تشکر از مسولان دخیل به جهت ساماندهی موضوع قلیان اظهار داشت: این موضوع یکی از آفت های جامعه به شمار می رفت.
حجت الاسلام قریشی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی نیز گفت: موضوع تربیت بدنی و ورزش از مهمترین موضوعاتی است که سلامت جامعه هم از لحاظ روحی و هم جسمی به آن بستگی دارد.
وی تصریح کرد: اما چند موضوع در این راستا است که مسئولان بایستی به آن توجه داشته باشند که از جمله آن ها همگانی کردن ورزش در جامعه است.
امام جمعه ارومیه با تاکیید بر اینکه محیط های ورزشی بایستی همراه با بسته های فرهنگی باشد، اظهار داشت: فقط توجه صرف به ورزش کافی نیست و باید به مسائل فرهنگی نیز در کنار آن توجه شود.
وی گفت: اولویت سنجی در مباحث ورزشی از موضوعات دیگری است که مسئولین مربوطه باید به آن توجه داشته باشند و سعی کنند بودجه های ورزشی را نیز برای رشته هایی صرف کنند که شامل عموم مردم شود.
وی بر لزوم توجه به مسایل شرعی نیز تاکید کرد و افزود: مدیران ورزشی حتما به این موضوع توجه نمایند .
موضوع دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه ارومیه به آن اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشتند این بود که نخبگان قدر خود را بدانند .
وی تصریح کرد: بنابه فرموده رهبری به این نکته نیز توجه شود که هرچقدر در برابر دشمنان عقب نشینی شود آن ها بیشتر پیشروی خواهند کرد.
امام جمعه ارومیه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری امربکا نیز اشاره کرد و گفت: این انتخابات و مناظره ها و دو شخصیت ترامپ و کلینتون نماد روشن تمدن غربی هستند که اوج ذلت را نشان می دهند چراکه هیچ ابعادی از اخلاق و انسانیت در رفتارهای این نمایندگان داعیه دار مشاهده نمی شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار