شهروز برزگر:
شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانیکه در استانهای مرکزی سرمایه گذاریهای اقتصادی انجام میشد مردم آذربایجان غربی درگیر بیرون راندن تروریسم از مرزهای کشور بودند و به همین دلیل از شرایط و مزیتهای اقتصادی آذربایجان غربی به نحو احسن استفاده نشده است.
کد خبر: ۳۱۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 22 October 2016
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از سلماس ، شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانیکه در استانهای مرکزی سرمایه گذاریهای اقتصادی انجام میشد مردم آذربایجان غربی درگیر بیرون راندن تروریسم از مرزهای کشور بودند و به همین دلیل از شرایط و مزیتهای اقتصادی آذربایجان غربی به نحو احسن استفاده نشده است.

 نماینده مردم سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی درمجلس شورای اسلامی در جلسه کمسیون اقتصادی مجلس که درشهرستان سلماس در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به عقب ماندگی اقتصادی  آذربایجان غربی در میان استانهای کشور گفت: آذربایجان غربی تا سال 92 درگیر مقابله با تروریسم بوده و زمانیکه در استانهای مرکزی سرمایه گذاریهای اقتصادی انجام میشد مردم آذربایجان غربی درگیر بیرون راندن دشمنان از مرزهای کشور به بیرون بودند و به همین دلیل نیز از شرایط و مزیتهای اقتصادی آذربایجان غربی به نحو احسن استفاده نشده است. 


برزگر کلشانی افزود: خواهشی که از اعضای محترم کمیسیون اقتصادی در مجلس داریم این است که تدبیری ویژه و بالاتر از حق آذربایجان غربی برای این استان بیاندیشند چرا که حتی در بودجه هم به اندازه شاخص جمعیتی بودجه برای این استان مظلوم در نظر گرفته نمی شود.


 عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با اشاره به جمعیت جوان و جویای کار آذربایجان غربی تصریح کرد: این جمعیت جویای کار برای پیدا کردن کار راهی پایتخت یا استانهای صنعتی کشور می شود که به نوبه خود مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی و روانی در را جامعه به دنبال دارد که به عنوان مثال میتوان به وجود پدیده پیردختری در استان و شهرستان سلماس اشاره کرد. 


وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی شاهراه اقتصادی بین قاره اروپا و آسیاست اما متاسفانه از این پتانسیل بالقوه به نحو احسن استفاده نشده است.


 نماینده مردم سلماس در مجلس دهم با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان و نیز در مرزهای مشترک سلماس با کشور ترکیه به کمک جانفشانیهای مجموعه نیروهای نظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، اذعان کرد: ما در انتظار یک سرمایه گذاری کلان هستیم تا بتوانیم جوانانمان را در مرزو بوم این کشور و این استان نگه داریم و به همین جهت دست یاری به سوی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دراز می کنیم تا از کمکهای این کمیسیون در راستای بازگشایی مرز کوزه رش سلماس و نیز گشایش پایانه مرزی در این منطقه بهره ببریم.


برزگر یادآور شد: باتوجه به وجود زیرساختهای بسیار مطلوب اقتصادی و ترانزیتی در شهرستان و نیز وجود مرز مشترک با کشور ترکیه، هر چقدربه تعداد پایانه ها و معابر مرزی بین دوکشور افزوده شود، سبب رونق اقتصادی و افزایش مراودات تجاری، سیاسی و اقتصادی بین دوکشور همسایه خواهد شد.


 عضو کمیسیون امنیت ملی درمجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم احداث پایانه مرزی در شهرستان سلماس به عنوان یکی از دستاوردهای سفر اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس در گزارش سفر این هیئت ثبت شده و مورد پیگیری قرار بگیرد. 


مسعود حاجی علیلو فرماندار سلماس نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیلهای فراوان شهرستان سلماس در حوزه اقتصادی گفت: سلماس تنها شهرستان استان است که از مرز بهره ای نمیبرد و این در حالیست که این شهرستان علاوه بر دارا بودن محورهای مواصلاتی مناسب جهت ترانزیت کالا، در فاصله 20 کیلومتری فرودگاه خوی و 70 کیلومتری فرودگاه ارومیه قرار گرفته و نیز راه آهن ایران به اروپا از این شهر عبور می کند. 


وی با اشاره به تصویب و ابلاغ مصوبه منطقه ویژه اقتصادی سلماس و انجام فعالیتهایی در راستای راه اندازی آن، بیان کرد: امیدواریم اثرات سفر کمیسیون محترم اقتصادی مجلس به شهرستان سلماس در این خصوص کمک حال ما باشد تا بتوانیم در راستای توسعه هرچه سریعتر شهرستان و استان آذربایجانغربی گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار