وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند در بازدید از تصفیه خانه شماره یک و مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران گفت: از نظر کیفیت، آب تهران مثال زدنی است، به طوری که نیترات موجود در آب تهران کمتر از ٢٠ ppm است.
کد خبر: ۳۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 25 October 2016

ملانی شولتز فان هیگن به همراه شماری از مدیران بخش آب و فاضلاب هلند به تهران آمده است.

محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این دیدار با بیان اینکه مصرف روزانه آب تهران به ۳۰ هزار لیتر رسیده است و هزینه‌های زیادی کرده‌ایم تا آب شرب با کیفیتی ارائه دهیم، گفت: استان تهران به ۵۴ آزمایشگاه پیشرفته مجهز است و به صورت لحظه ای، کیفیت آب تهران کنترل می‌شود.

پرورش افزود: مصرف سالانه آب تهران یک میلیارد و ٥٠ میلیون متر مکعب است که از این میزان ٧٥٠ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی که اتفاقاً آب باکیفیتی است، تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: فاصله سد طالقان با تهران ١٠٠ کیلومتر است که آب آن وارد تصفیه خانه کَن می‌شود.

ظرفیت تصفیه این تصفیه خانه هشت متر مکعب بر ثانیه آب است.

او ادامه داد: در شهر تهران ٥٠٠ حلقه چاه وجود دارد که ٣٠ درصد آب شهر را تأمین می‌کنند و بقیه آب مورد نیاز از طریق اختلاط آب‌های سطحی و زیرزمینی تأمین می‌شود.

پرورش با بیان اینکه به هیچ وجه از چاه‌های غیرمجاز آبی برداشت نمی‌شود گفت: بین شمال و جنوب تهران ٨٠٠ متر اختلاف ارتفاع است که برای جبران این اختلاف نیاز به ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ است که به همین منظور ٧٤ مخزن و ٥٠ ایستگاه پمپاژ در تهران وجود دارد.

پرورش ادامه داد: استان تهران دارای ٥٤ آزمایشگاه مجهز و پیشرفته است و یک آزمایشگاه مرجع و شش آزمایشگاه تخصصی کیفیت آب تهران را کنترل می‌کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار