مدیرکل استاندارد کرمانشاه مطرح کرد
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با تاکید بر ارتقای تنوع تولیدات مرزهای قصرشیرین در بخش صادرات، گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد و حلال کالاهای صادراتی کرمانشاه اعتماد بازار عراق را جلب کرده است.
کد خبر: ۳۱۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 26 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،محمودرضا نیازی با اشاره به کاربرد استاندارد در حوزه صادرات و واردات کالاها، گفت: معاملات کالاهای صادر شده از مبدأ به مقصد کشورها با رعایت مجوز استاندارد است و در حال حاضر 65 درصد کالاهای صادراتی از مرزهای کرمانشاه به عراق مشمول کاربرد علامت استاندارد اجباری است.

وی با اشاره به 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، گفت: عراق دارای بازارهای بکری است و باید نیروهای فنی در حوزه صادرات کالا را در این کشور مستقر کنیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه یادآور شد: باید استاندارد کالاهای قصرشیرین را ارتقا داد و با تجهیز زیرساخت آزمایشگاه‌های این شهرستان در راستای خدمات‌رسانی به تجار، در تولید کالاها صادراتی تنوع ایجاد کرد.

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه با عراق برای صادرات کالاهای مشمول استاندارد، افزود: این تفاهم‌نامه با سه رویکرد صادراتی شامل استفاده از استاندارد ملی، استاندارد کشور هدف و صادرات با مشخصات فنی کشور هدف است و نظارت‌های ما در صادرات کالاهای شامل سیمان، رب‌گوجه و ... اعتماد طرف عراقی را جلب کرده است.

نیازی با اشاره به مبحث پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال در کالاهای صادراتی و نیز مساعدت مراکزی همچون دامپزشکی و مدیران استانی در این زمینه، گفت: این موضوع سالانه بیش از 2 هزار و 500 دلار گردش مالی در سطح بین‌الملل دارد که 1200 میلیارد دلار آن در حوزه صنایع غذایی است و از دغدغه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و 34 کشور دیگر است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد: تدبیر علامت استاندارد حلال در موسسه استاندارد حلال کشورهای اسلامی انجام شده و 100 درصد با فقه جعفری ما مطابقت دارد.

وی ادامه داد: نخستین پروانه کاربرد استاندارد حلال را صادر کردیم و جزء 6 استانی هستیم که بیشترین گواهی‌نامه صادراتی با تایید نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه و اداره کل جهاد کشاورزی را داریم.

نیازی با اشاره به 255 مورد بازرسی واحدهای صنفی طبق تعهدات اداره کل استاندارد در استان افزود: طی یک‌سال گذشته 23 مورد توقیف کالا، 17 مورد جلب، 247 مورد جعل لوازم خانگی، 630 مورد الصاق غیرقانونی برچسب تقلبی و ... بود که تاکنون مقداری از این کالاها امحا شده است.

وی تصریح کرد: مصالح کالاهای ساختمانی شامل کاشی، گچ و ... باید دارای علامت کاربرد استاندارد باشد و هر نوع تخلف و کم‌فروشی از تولید تا کاربرد مصالح غیراستاندارد برخورد قانونی دارد.

به گفته نیازی، نظارت بر نانوایی‌های استان برای بررسی رعایت کاربرد علامت استاندارد در دستور کار است و در هر کالایی آدرس تولید با علامت استاندارد تولید باید مطابقت کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شماره تلفن 1517 به صورت فعال و 24 ساعته آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص هر نوع مورد مشکوک و تخلف در مبحث استاندارد کالاها است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد 10 رقمی زیر علامت کاربرد استاندارد کالاهای تولیدی به سامانه پیامکی 10001517 از استاندارد کالاها اطمینان حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار