کد خبر: ۳۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 06 May 2015
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به رشد ۳۲ درصدی طلاق در استان، گفت: برای کاهش پدیده طلاق در جامعه باید پرونده های طلاق زوجین آسیب شناسی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بابایی کارنامی عصر چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در سالن شماره یک استانداری مازندران گفت: باید پدیده طلاق در استان بررسی و در خصوص کاهش آن در بین خانواده برنامه ریزی شود.

همچنین مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به ۴۰ درصد طلاق در ۵ سال اول زندگی زوجین است، اظهارداشت: ورود جدی فضاهای مجازی، ارتباطات قبل ازدواج و اعتیاد در این امر تاثیر بسیار دارد.

علی شادمان تصریح کرد: در سال گذشته از ۴ ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شد که همه بدلیل نبود تجربه بوده است و باید دستگاههای اجرایی در این خصوص تلاش کنند.

وی بیان کرد: باید کار گروهی برای آموزش به زوجین قبل و بعد ازدواج تشکیل شود.

اجرای ۵۴۰۰ برنامه هفته زن در مازندران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار باید بصورت گروهی تلاش و فعالیت کرد، گفت: استان مازندران در برگزاری برنامه های هفته زن سال جاری در راس همه استان های کشور قرار گرفت.

مریم جمشیدی با بیان اینکه برنامه های مختلفی از قبیل همایش ها، اجرای طرح های مختلف در مرکز استان و شهرستانها، برنامه های فرهنگی و برگزاری کارگاههای آموزشی مختلف در هفته زن برگزار شد، اظهارداشت: در این هفته ۵ هزار و ۴۰۰ برنامه در سطح استان مازندران برگزار شد.

وی بیان کرد: برای انتخاب بانوی نمونه از بین دستگاههای اجرایی استان حدود ۲۵۰ رزومه به دفتر امور بانوان استان ارسال شد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به تفاهمنامه استانداری با صندوق مهر امام رضا، افزود: این تفاهمنامه برای نخستین بار در کشور در مازندران برای ارائه پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار امضاء شد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: مازندران نسبت به کل کشور دارای ضریب پایین زنان سرپرست خانوار است.

پرداخت ۲۴۸ میلیارد ریال تسهیلات خوداشغالی به زنان سرپرست خانوار

همچنین رئیس صندوق مهر رضای مازندران با بیان اینکه این صندوق کارنامه خوبی در ارائه پرداخت تسهیلات در کشور دارد، بیان کرد: ۲۴۸ میلیارد تسهیلات خود اشتغالی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

فرهادی با بیان اینکه ۱۷۵ نفر از زنان سرپرست خانوار سطح استان به این صندوق برای دریافت وام معرفی شده اند، اظهارداشت: متاسفانه بدلیل عدم شناسایی دقیق توسط فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی حدود ۷۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات و ۱۷ نفر در مرحله معرفی ضامن هستند.

وی بیان کرد: در سال جاری ۳۳ میلیارد تومان اعتبار این صندوق دریافت کرد و بدنبال رایزنی برای ۵ میلیارد تومان دیگر هستیم.

فرهادی از ۵ میلیون فارغ التحصیل بیکار در استان خبر داد و افزود: باید برای آینده این افراد برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار