رئیس دانشگاه لرستان خبر داد:
رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه تا کنون در دانشگاه لرستان هفت هسته فناور ایجاد شده است، عنوان کرد: دانشگاه لرستان متعهد می شود تا پایان زمان برنامه اقتصاد مقاومتی استان این هفت هسته فناور را به شرکت دانش بنیان نوپا تبدیل کند.
کد خبر: ۳۲۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 07 November 2016

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،رئیس دانشگاه لرستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان به فعالیت پنج شرکت برای تبدیل به شرکت دانش بنیان در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ثبت شرکت دانش بنیان پروسه ای سه ساله بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری پنج شرکت دانش بنیان نوپا در دانشگاه لرستان ایجاد شود.

خسروعزیزی افزود: تولید سنگ مصنوعی از ضایعات معدن سنگ تزئینی و کارخانجات سنگبری، استفاده از تصاویر ماهواره ای برای اکتشافات معدنی و آلودگی های زیست محیطی، ساخت توربین های محور عمودی با پره های پیچشی و تغیر ساختار ژنتیکی گوسفند نژاد بختیاری برای حذف چربی لاشه و دنبه از از جمله طرح هایی بوده که توسط شرکت های دانش بنیان دانشگاه لرستان مطرح شده اند.

 

وی با بیان اینکه تا چند سال پیش اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان به سمت حق التدریس سوق داده می شدند، عنوان کرد: هیچ گاه هئیت علمی این دانشگاه به سمت تولید ایده سوق داده نمی شد ولی طی دو سال اخیر به بحث کارآفرینی و ایجاد هسته های فناور در دانشگاه لرستان بها داده شده و اعضای هیئت علمی برای مشارکت در این زمینه تشویق شده اند.

وی افزود :۱۲ واحد فناور در دانشگاه لرستان و در فضایی حدود ۲۰۰ متر مربع مستقر شده اند که ۷۰ درصد ایده های این واحدها مربوط به اساتید دانشگاه و ۲۰ درصد دیگر مربوط به شرکت های وابسته به پارک علم و فناروی لرستان است.

رئیس دانشگاه لرستان راه برون رفت از معضل بیکاری استان را ایجاد شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: با همکاری پارک علم و فناوری، دانشگاه لرستان در حال ایجاد مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری در شهرستان کوهدشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار