معاون سیاسی امنیتی استاندارایلام؛
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام به طرح ان جی ال دهلران اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در این طرح سرمایه گذاری می شود و هم اکنون در مرحله جذب نیرو قرار دارد ضمن اینکه اقدام هایی برای تسریع در عملیات پتروشیمی دهلران نیز در حال انجام است.
کد خبر: ۳۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری عصر سه شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان که به منظور تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید دهلران برگزار شد، اظهار کرد: اتحاد و وحدت میان مردم و مسئولان نیاز ضروری برای رشد و توسعه این شهرستان است که همه باید کمک کنند این موضوع محقق شود.
 
وی به دفاع از عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: کاهش تورم 40 درصدی به تک رقمی از جمله مهمترین اقدام های دولت یازدهم با همه مشکلات پیش رو بوده است.
 
کلانتری با اشاره به اینکه آمارهای رسمی وضعیت بیکاری استان را در رده های میانی کشور نشان می دهند، تاکید کرد: همه تلاش مسئولان ارشد استان ایجاد بسترهایی برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری است.
 
وی به طرح ان جی ال دهلران اشاره کرد و یادآور شد: بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در این طرح سرمایه گذاری می شود و هم اکنون در مرحله جذب نیرو قرار دارد ضمن اینکه اقدام هایی برای تسریع در عملیات پتروشیمی دهلران نیز در حال انجام است.
 
کلانتری اجرای طرح سامانه گرمسیری با هدف انتقال آب به اراضی کشاورزی دیم شهرستان دهلران را از کارهای مهم دولت تدبیر و امید دانست که باعث رونق اقتصادی این شهرستان می شود و 50 هزار هکتار از اراضی دهلران را زیر پوشش شبکه آبیاری قرار خواهد داد.
 
وی اجرای فاز اول چهار خطه کردن جاده دهلران - اندیمشک را از دیگر اقدام های مهم دولت در این شهرستان دانست و افزود: بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
 
معاون استاندار ایلام عملکرد خوب این شهرستان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را عاملی برای پویایی منطقه دانست و تاکید کرد: امروز اقتصاد مقاومتی چرخ اقتصادی کشور و پویایی را به همراه داشته و باید در این مسیر از همه ظرفیت ها استفاده کرد.
 
وی مرز چیلات را یک ظرفیت برای استان ایلام و شهرستان دهلران در جهت توسعه مراودات تجاری با کشور عراق دانست و گفت: با تلاش و پیگیری های مسئولان این مرز آماده فعالیت است و بزودی در نشستی با طرف عراقی در جهت تسریع در بازگشایی اقدامات لازم بررسی و پیگیری می شود.
 
امام جمعه دهلران نیز در این نشست با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های فرماندار سابق این شهرستان گفت: این خدمات و تلاش ها در جهت خدمت به مردم در نزد خداوند محفوظ است.
 
حجت لاسلام سید محسن موسوی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های دهلران اظهار کرد: باید از این ظرفیت ها در راستای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بهره برد تا این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.
 
وی بر ضرورت توجه به جاده چمسرخ، بازگشایی مرز چیلات، توجه به مبلمان شهری و استقرار نمایندگی برخی ادارات از جمله اوقاف و امور خیریه در این شهرستان تاکید کرد و افزود: ساخت مصلی، حذف نقاط حادثه خیز بویژه پیچ نصریان، تسریع در عملیات ان جی ال و فعال کردن پتروشیمی دهلران از دیگر ضرورت ها است.
 
فرماندار سابق دهلران نیز به بیان برخی خدمات و اقدام های دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در طول دوران خدمتم از همه ظرفیت ها و توانمندی ها در سایه وحدت و تعامل با مردم برای عمران و آبادانی و پیشرفت دهلران استفاده کردم که نتایج خوبی هم داشته است.
 
امید علی سبزی وحدت و برادری و تلاش و پیگیری را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف این شهرستان سرمایه گذاری های کلانی انجام داده و امروز پروژه های عمرانی زیادی فعال هستند که در آینده با بهره برداری از آنها، رونق و توسعه کسب و کار در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.
 
وی تکمیل 85 درصدی طرح خط انتقال گاز به شهرستان دهلران را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: پیشرفت 40 درصدی سد میمه، اجرای عملیات چهار خطه کردن جاده دهلران به اندیمشک، طرح احیای 50 هزار هکتاری و شبکه های زهکشی گوشه کوچکی از خدمات دولت با توجه به ظرفیت های این شهرستان در سه سال گذشته است.
 
سبزی مسئولیت را امانتی در دست مدیران دانست و تاکید کرد: مسئولیت متلق به قشر یا گروه خاصی نیست چرا که جوانان نیز ثابت کرده اند که در مدیریت می توانند موفق باشند و باید به آنها اعتماد کرد.
 
سرپرست جدید فرمانداری دهلران نیز در سخنانی گفت: تلاش می کنیم از همه ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان در حوزه های مختلف برای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و پاسخ به مطالبات مردم استفاده کنیم.
 
سید حسینعلی موسوی مرزی بودن دهلران و ترکیب جمعیتی آن را از مزیت های این شهرستان دانست و افزود: مرز زمانی تهدید بود اما امروز بعنوان یک ظرفیت است و در بهبود معیشت و رونق کسب و کار مردم نقش برجسته ایی دارد.
 
وی با اشاره به سوابق مردم دهلران در دفاع مقدس، ترکیب جمعیتی، تنوع قومی، وسعت، تنوع آب و هوایی و ظرفیت های آب و خاک و کشاورزی این شهرستان یادآور شد: همه توان و تلاش خود را بکار می گیرم تا با تعامل و همکاری دیگر مسئولان دهلران به جایگاه خود در حوزه های مختلف دست پیدا کند.
 
در این آیین سید حسینعلی موسوی با حکم استاندار ایلام بعنوان سرپرست فرمانداری دهلران معرفی شد و از خدمات 30 ماه امیدعلی سبزی فرماندار سابق این شهرستان نیز تقدیر بعمل آمد.
 
این پنجمین تغییر در میان فرمانداران شهرستان های 10 گانه استان ایلام در حدود 2 ماه اخیر است. پیش از این سرپرستان فرمانداری های دره شهر، سیروان و چرداول با حکم استاندار ایلام و همچنین فرماندار ملکشاهی با حکم وزیر کشور منصوب شده و فعالیت خود را آغاز کرده بودند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار