با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
دومین اجلاس استانی ستاد اقامه نماز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار قم و مدیران ادارات استان در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، دومین اجلاس استانی ستاد اقامه نماز ظهر امروز در سالن همایش موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، رئیس ستاد اقامه نماز قم، حجت الاسلام قرائتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه نماز عامل نظم و انضباط است، اظهار داشت: اقامه نمازها به صورت مرتب و با رعایت آداب و اصول انسان‌ها را مؤدب و با انضباط می‌کند.

علی لاریجانی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) افزود: ایشان رستگاران را کسانی می‌دانستند که به طور منظم و مکرر و روزی 20 مرتبه  به ذکر و یاد خدا مشغول باشند.

وی داشتن ساختار هدفمند برای جوامع را ضروری برشمرد و تصریح کرد: تمدن‌هایی که با هدف و تمرکز بر روی اعتقادات و اهداف خود حرکت کردند موفق می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی توجه به فرایض اسلام به ویژه نماز را مورد اشاره قرار داد و افزود: اقامه نماز و و ادای دیگر فرایض باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا عامل پیروزی کشور در گروه پایبندی به همین موارد است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از 95 درصد مجاهدان جنگ ایران و عراق مسجدی بودند، تصریح کرد: حضور در مساجد و استفاده از راهنمایی‌های امام جماعت جوانان را برای دفاع از انقلاب اسلامی تربیت می‌کند.

صاحب تفسیر نور نقش تربیتی خانواده را مورد توجه قرار داد و افزود: تاکید والدین به فرزندان در عمل به دستورات اسلام و رعایت آداب اسلامی توسط خود آنها سبب تربیت فرزندانی دین دار و با خدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه مردم قم به رعایت دستورات اسلام باید بیشتر از دیگر شهرها باشد زیرا قم هزاران اسلام شناس برجسته دارد که می‌توانند انسان‌ها را برای رسیدن به درجات بالای کمال راهنمایی کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل شدن شورای اقامه نماز در استانداری اظهار داشت:دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در این شورا عضو شدند که نتیجه آن کسب رتبه نخست نماز برای قم در کشور است.

محمدخامه یار با بیان اینکه در گذشته مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان وجود نداشت، افزود: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی مساجد استان توسط این شورا صورت گرفت که سبب اجرای بهتر برنامه‌ها و خدمت رسانی بهتر به مردم شد.

در انتهای مراسم از کتابهای وصایای شهدا با موضوع نماز و زندگی نامه شهید شکوریان فرد رونمایی و از فعالان عرصه نماز در استان تجلیل شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار