دکتر عزتی رئیس دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان آذربایجان غربی: دانشگاه جامع علمی -کاربردی باید فرصتهای شغلی استان را شناسایی کرده و در راستای کارآفرینی حرکت نماید.
کد خبر: ۳۳۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 16 November 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، جلسه هم اندیشی اساتید برای برگزاری استارت آپ ویکند با موضوع «شهر هوشمند و تجارت الکترونیک» دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان آذربایجان غربی برگزار شد. 
در این جلسه که در محل سالن جلسات مرکز علمی-کاربردی هلال احمر با حضور اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار گردید، دکتر عزتی رئیس دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان آذربایجان غربی گفت: امروز مأموریت اصلی دانشگاهها تربیت کارآفرین می باشد و لازم هست تا تمامی دانشگاههای کشور وارد عرصه نسل سوم دانشگاهها شوند.
وی همچنین رسالت اصلی اساتید دانشگاهها را یاددادن علم و دانش به دانشجویان به طوری که موجب تغییر در رفتار انسانی و حرکت به سمت تعالی و رشد دانست و صرف آموزش خشک و خالی را برای تربیت انسان متعالی را کافی ندانست.
دکتر عزتی در ادامه پویایی و تربیت کارآفرین را وجه تمایز و رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی-کاربردی ، عنوان کرده و افزود : در این راستا دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان، طرح ها و برنامه های ویژه ی را برای آموزش و تربیت کارآفرینان در نظر گرفته است که یکی از آنها برگزاری « استارت تاپ ویکند» می باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان در خصوص طرح « استارت تاپ ویکند» گفت: این طرح با موضوع «شهر هوشمند و تجارت الکترونیک»، با محوریت این دانشگاه و حمایت های شهرداری ارومیه ، شرکت مخابرات ، شرکت شهرکهای صنعتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادها و ارگانهای دولتی از اول تا سوم دی ماه سالجاری برگزار خواهد شد.
وی در انتها از اساتید دانشگاه درخواست نمود تا در رابطه با اهمیت استارت آپ ویکند با دانشجویان صحبت کرده و آنان را برای حضور در این رویداد علمی ترغیب نمایند.

در ادامه این نشست مهندس اسماعیل زاده مدیرعامل شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی، با بیان سه شاخصه اصلی در حوزه فناوری اطلاعات یعنی، زودبازده بودن، سرمایه بر کم و دوست دار محیط زیست بودن، بستر های اشتغال در این حوزه را زیاد توصیف کرد و گفت: حوزه فناوری اطلاعات با سرعت در حال پیشرفت هست و سیستم های سابق مخابراتی اینترنتی  به سیستم های جدید  4G تبدیل شده و در این میان فرصت افزایش 3 برابری درآمد در حوزه مزبور را داریم و می توانیم از اشتغال در این قسمت استفاده نماییم.
وی همچنین قول داد که در استارت آپ ویکندی که با موضوع «شهر هوشمند و تجارت الکترونیک» توسط دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان برگزار می گردد به صورت فعال مشارکت کرده و از طرح ها و ایده های نوی نخبگان و جوانان در این رابطه حمایت های مالی انجام دهد.

مهندس جوی مدیرعامل شهرک های صنعتی نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از طرح ها و ایده های تجاری استارت آپ ویکند دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان، اظهار امیدواری نمود که طرحها و ایده های خوب و با پتانسیل بالایی در این رویداد ارائه شود.
وی در قسمتی از صحبتهای خود نیز با گلایه از صاحبان صنایع، بزرگترین مشکل آنان را عدم اعتقاد به استفاده از طرح ها و ایده های نو و بهره گیری از R&D  در مدیریت صنایع دانست.

رئیس مرکز علمی-کاربردی شهرداری ارومیه ، دکتر عبدالله زاده، هم در این نشست با بیان تجربه موفق شرکت پاکدیس در تولید آب میوه گازدار، این تجربه موفق را حاکی از بهره گیری از ایده پردازی دانست .
وی از طرف شهرداری ارومیه نیز قول حمایت شهرداری از ایده های خوب جوانان و شرکت کنندگان در حوزه مدیریت شهری با امکان درآمد پایدار داد و گفت: اگر کسی ایده جدیدی مطرح نماید شهردار ارومیه خریدار آن خواهد بود.

لازم به یادآوری است که  استارت آپ ویکند با موضوع« شهر هوشمند و تجارت الکترونیک» دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان آذربایجان غربی در تاریخ های یک تا سوم دی ماه سالجاری برگزار گردیده و طبق گفته مسئولین این دانشگاه، ثبت نام برای عموم جوانان، دانشجویان، اساتید و سایر اقشار جامعه آزاد آزاد می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار