کد خبر: ۳۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 09 May 2015
 مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز گفت: ترویج و تبلیغ دین اسلام و معارف تشیع با به کارگیری فناوری های نوین وسعت بیشتری پیدا می‌کند.
حجت الاسلام محمدابراهیم سلطانی در گفت و گو با ایسنا طی سخنانی اظهار کرد: برای آن که بتوانیم مراکز دینی را فعال کرده و خانواده‌ها را به سمت تربیت دینی سوق دهیم باید ابزارهایی در دست روحانیت باشد که بتواند با ابزار روز مردم را ارشاد کند.
وی افزود: منبر و محراب همیشه جایگاه خود را در نزد مردم دارد اما در دنیای فناوری و ارتباطات، روحانیت باید بتواند با استفاده از ابزار روز، توجه جوانان را به سمت دین جلب کند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در زمینه توسعه عمرانی و فرهنگی اقامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده و توجه نظام به توسعه علم و دانش بارز است اما گاه احساس می‌شود که نسبت به مسائل دینی توجه کمتری صورت پذیرفته است.
سلطانی ادامه داد: مساجد، اماکن مذهبی و مصلی‌ها باید مورد توجه دولت باشند و دیگر نباید پس از 37 سال از انقلاب همچنان در شهرستان‌ها و روستاها در مورد مصلی و خانه‌های عالم مشکل وجود داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز یادآور شد: برخی بیان می‌کنند که مساجد و حسینیه‌ها باید توسط مردم ساخته شود اما به سبب اسلامی بودن نظام، ترویج مسائل اسلامی از رسالت‌های حکومت است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی در پایان از ضرورت توسعه فرهنگ ایرانی- اسلامی در جامعه سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه برخی به اشتباه فکر می‌کردند تبیین تمام آن چه مرتبط با قرآن، حدیث و اسلام است با حوزه‌های علمیه، روحانیون و مبلغان خواهد بود، هر چند که این امر یکی از وظایف ذاتی حوزه‌ها به شمار می‌رود اما به دلیل گستردگی نیاز، تمامی نهادها باید در حوزه فرهنگ ورود کنند و فرهنگ ایرانی – اسلامی را در جامعه گسترش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار