امام جمعه ارومیه:
امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان اخیر ریس جمهور امریکا نیز خاطر نشان کرد:همانطوریکه خودشان نیز اذعان نمودند اگر هزینه هایی که در این مدت صرف جنگ در کشورها می کردند برای ابادی خود امریکا صرف می نمودند وضعشان بهتر از این بود.
کد خبر: ۳۳۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 18 November 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی در رابطه با نشانه های مومن به نقل از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: مومن واقعی پنج نشانه دارد که یکی از این نشانه ها این است که روزانه ۵۱رکعت نماز بخوان که ۱۷رکعت ان نماز واجب بوده و ۳۴رکعت دیگر نیز نمازهای مستحبی می باشد‌.

وی افزود :از نشانه های دیگر یک فرد مومن سجده بر خاک است تا بدین وسیله بندگی خود را نسبت به پروردگار متعال نشان دهد.

امام جمعه ارومیه بلند گفتن "بسم الله الرحمن الرحیم" در نماز را از دیگر علامت های یک فرد مومن عنوان کرد و اظهار داشت: پنجمبن نشانه مومن نیز زیارت اربعین می باشد.

قریشی افزود: بنابراین از مسولانی که ستاد اربعین تشکیل دادند و تلاش نمودند تا مردم بتوانند در این زیارت اربعین که از معجزات ابا عبدالله الحسین (ع) است شرکت کنند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان اظهارداشت:ایشان در این دیدار مطالب بسیار مهمی را بیان نمودند که یکی از موضوعاتی که حضرت اقا به ان اشاره نمودند این بود که دشمنان امروز مباحث اقتصادی کشور را هدف قرار داده اند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد:از این رو بایستی طبق فرموده رهبری با استفاده از اقتصاد مقاومتی و نشان دادن این اقدام در عمل در برابر توطه های دشمنان بایستیم.

قریشی تاکید کرد: مومنان توجه داشته باشند که مسایل اقتصادی و نابودی نسل ها از اهداف دسمنان اسلام است .

وی بر بازخوانی وصیت امام خمینی (ره) بسیار تاکید کرد و افزود :چراکه عده ای هستند که می خواند اندیشه ها و راه امام (ره) را تحریف کنند .

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان اخیر ریس جمهور امریکا نیز خاطر نشان کرد:همانطوریکه خودشان نیز اذعان نمودند اگر هزینه هایی که در این مدت صرف جنگ در کشورها می کردند برای ابادی خود امریکا صرف می نمودند وضعشان بهتر از این بود.

قریشی گفت:پس ببینید که این ها چقدر حاضر هستند برای نابودی مسلمانان هزینه نمایند.

وی اظهار داشت:بنابراین در این زمان مدافع حرم بودن خیلی فرق دارد تا زیر پرچم آمریکا سینه زدن.

امام جمعه ارومیه گفت:مقام معظم رهبری مردم اصفهان را نیز جماعتی معرفی کرد که در راه دین و خدا بسیار هزینه می کنند در عین حال که در زندگی خود موضوع صرفه جویی را نیز رعایت می نمایند.

قریشی افزود :از این رو لازم است الگو گیری از از این موضوع سرلوحه زندگی ما نیز قرار گیرد .

وی اظهار کرد:یک موضوع مهمی که مسولان بهداشت و درمان استان بایستی به ان بسیار توجه داشته باشند رعایت مسولان شرعی است.

 امام جمعه ارومیه تصریح کرد: اما در مجموع مومنان از این موضوع شاکی هستند و مسولین بهداشت و درمان بایستی با بازرسی های سرزده نسبت به این مسایل رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار