سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از تحویل یک قطعه پرنده ابیا توسط شهروند دوستدار محیط زیست به این اداره خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 21 November 2016
زهره عبادتی با اعلام این خبر گفت: در پی تحویل یک قطعه پرنده ابیا توسط یک شهروند دوستدارمحیط زیست به این اداره، ماموران اجرایی پس از تیمار اولیه این پرنده را جهت انجام سایر اقدامات کنترلی به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل کردند.
وی ضمن تقدیر از شهروندانی که توجه ویژه ای به محیط زیست و گونه های مختلف جانوری دارند افزود : از مردم دوستدار محیط زیست شهرستان ری درخواست داریم تا درصورت مشاهده این گونه موارد با محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.
گفتنی است ابیاها پرندگانی هستند جنگلی و تک‌زی با طول ۳۴ سانتی‌متر که بدن‌هایی چاق داشته و پرهای سیاه و قهوه‌ای نقشداری که قابلیت همرنگ شدن با محیط و پنهان شدن در پشت بوته‌ها را به پرنده می‌دهد آن را پوشانده‌است. در ایران ابیاهای مهاجر فصل زمستان را در شمال کشور و بویژه در زمین‌های پست ناحیه دریای خزر می‌گذرانند و گاهی در مناطق جنوبی‌تری همچون  فارس،  خوزستان و بلوچستان نیز دیده می‌شوند.
این پرندگان به هنگام غروب یا شب‌هنگام به دنبال غذا رفته و با منقارهای بلندشان زمین‌های نرم را برای یافتن بی‌مهرگان جستجو می‌کنند. آنها طول روز را به استراحت می‌پردازند و پرهای نقشدارشان آنها را از دید دیگران پنهان می‌سازد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار