استاندار یزد افزایش صادرات را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و تاثیرگذار در رشد سرمایه ‌گذاری دانست و گفت: این استان در زمینه توسعه معدن، گردشگری و تولید انرژی خورشیدی از ظرفیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۳۳۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 23 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست خدمات سرمایه‌گذاری استان افزود: در بخش ‌های بهداشت و درمان، صنایع 'های ‌تک'، علم و فناوری و در مراکز علمی و پژوهشی نیز شرایط خوبی از نظر کمی و کیفی برای بخش خصوصی و دولتی فراهم شده است.
وی تاسیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان را زمینه ساز جذب سرمایه‌ گذار داخلی و خارجی دانست و ادامه داد: این مرکز می ‌تواند نهاد موثری در جذب سرمایه و توسعه خدمات سرمایه‌ گذاری باشد.
استاندار یزد با بیان اینکه در مجموع زمینه ‌های سرمایه‌گذاری در استان فراوان است، گفت: استان یزد می ‌تواند فعالیت ‌های بسیار وسیعی در جذب سرمایه‌گذار، ارتباط با دانشگاه، تامین آب، ساخت آزادراه ‌ها، خطوط ریلی و دیگر حوزه ها داشته باشد.
رئیس مرکز خدمات سرمایه‌ گذاری استان ادامه داد: اکنون فرصت پیشرفت و سرمایه‌ گذاری در استان افزایش یافته، پهنه ‌بندی ها مشخص شده و اعتماد برای سرمایه ‌گذاری و انگیزه ارایه خدمات به سرمایه‌گذاران بیشتر شده است.
میرمحمدی اضافه کرد: در این میان لازم است اتاق بازرگانی گزارشی از روند بازرایابی و واردات و صادرات ارایه کند، چرا که کیفیت و نوع واردات و صادرات استان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذاری دارد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص طرح های نیمه ‌تمام عمرانی گفت: لازم است برای طرح هایی که صرفه اقتصادی و اجتماعی ندارد، به‌ خصوص طرح هایی که در سال های گذشته 10 تا 25 درصد پیشرفت داشته‌، تصمیم‌‌ گیری شود.
میرمحمدی با یادآوری 290 طرحی که برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده، بر تقویت بخش خصوصی و شرکت‌ های پیمانکاری تاکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها دارای انگیزه شود.
در این نشست گزارشی از روند سرمایه‌ گذاری انجام شده در طول برنامه پنج ‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه ‌های استان برای جذب اعتبارات بیشتر در این حوزه و گزارشی از اعتبارسنجی شرکت ‌های خارجی متقاضی سرمایه ‌گذاری در استان یزد ارائه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار