همایش بزرگ «سیدا شباب اهل الجنة» با حضور علمای اهل تسنن و تشیع در پیرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 23 November 2016

به گزارش تابناک ، همایش بزرگ «سیدا شباب اهل الجنة» صبح امروز و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، جمعی از علمای اهل تسنن منطقه، مسئولین شهرستانی و نخبگان در پیرانشهر برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در سخنانی با اشاره به جایگاه والای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در میان مذاهب مختلف اسلامی، اظهار کرد: روایات عدیده‌ای در خصوص این جایگاه رفیع و ارزشمند در میان اهل سنت و شیعیان وجود دارد.

وی افزود: آیه مباهله تنها یکی از این منابع است که به زیبایی بیانگر جایگاه این 2 امام بزرگوار است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به روایاتی از بزرگان اهل تسنن در خصوص جایگاه ائمه(ع)، تصریح کرد: امامان بزرگوار هم برای شیعیان و هم برای اهل تسنن قابل احترام و ارزشمند هستند و به همین دلیل مقام و توانایی‌های آن بزرگواران دارای گیرایی بالایی است.

وی، با اشاره به خطاب پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سرور جوانان اهل الجنة هستند، بیان داشت: این لقب نشانگر ارج و قرب این 2امام در نزد پیامبر و نیز بزرگان دینی دارد.

در ادامه این مراسم، تعدادی از علمای اهل تسنن اشاراتی به جایگاه والای ائمه(ع) در زندگی اجتماعی و دینی داشته و از اتحاد و برادری اهل تسنن و تشیع در برهه‌های مختلف زمانی تقدیر کردند.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار