نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: تکاب به سبب دارا بودن معادن طلا و بزرگترین کارخانجات طلاسازی در خاورمیانه نیازمند ایجاد شهرک طلا و جواهرسازی است.
کد خبر: ۳۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 10 May 2015

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به ظرفیت سرمایه گذاری شهرستان تکاب اشاره و اظهار داشت: تخت سلمیان تکاب به عنوان اثر به ثبت رسیده جهانی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.

وی تکاب را به سبب دارا بودن بزرگترین معادن طلا و کارخانه طلا در خاورمیانه از اهمیت اقتصادی بالایی خواند و افزود: نیاز است در این شهرستان شهرک ساخت طلا و جواهرات ایجاد شود.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی شاهین‌دژ را دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در کارخانه سیمان خواند و گفت: شهرستان‌های میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ به سبب اینکه در منطقه‌ای معدن خیز واقع شده‌اند زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و فرآوری محصولات معدنی در آن بسیار گسترده است و نیاز است سرمایه‌گذاران با ایجاد کارخانجات فرآوری محصولات خام معدنی ارزش افزوده این محصولات را بالا برند.

وی افزود: در عرصه سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز تکاب به سبب دارا بودن زمین‌های کشاورزی با آب و هوا و خاک مناسب و نیز به سبب گسترش دامداری در این شهرستان محلی مستعد برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های نیروگاه و کشاورزی و محصولات لبنی است و نیز زمینه ایجاد کارخانجات لاستیک‌سازی و خودروسازی کشاورزی در این شهرستان موجود بوده و جای آن خالی است.

بیگی از تصویب شهر باروق به عنوان ناحیه صنعتی خبر داد و گفت: از بخش خصوصی دعوت می‌شود تا با سرمایه‌گذاری در این شهر چرخ اقتصاد در این منطقه را به حرکت درآورند.

وی، به مصوبه ناحیه صنعتی چهاربرج و شهر کشاورز نیز اشاره و بیان کرد: برای توسعه و رونق اقتصادی در این شهرها به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار