سایه رقیب روی سر مرفاوی
کادر فنی تیم فوتبال صبای قم با توجه به نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر سایه رقیب را روی سر خود احساس می‌کند.
کد خبر: ۳۳۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 26 November 2016
به گزارش تابناک قم، صبایی در هفته‌ی یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، در تبریز به مصاف تراکتور سازی این شهر رفتند که در پایان با نتیجه‌ی دو بر یک مغلوب تیم قلعه نوعی شدند.

شاگردان مرفاوی از هفته‌ی هفتم این مسابقات تا به حال طعم پیروزی را نچشیده‌اند و هم اکنون با نهم امتیاز در رده‌ی چهاردهم جای گرفته‌اند.

اگر بخواهیم به طور میانگین امتیازات باشگاه صبا را در یازده هفته‌ی گذشته را به زیر ذره بین ببریم، در می‌یابیم که به طور میانگین کمتر از 75 صدم امتیاز در هر بازی به دست آورده‌اند که اگر این روش تا پایان فصل ادامه پیدا کند قطعاً این تیم دربین تیم‌های سقوط کننده خواهد بود.

گرچه در ابتدای فصل تمامی کارشناسان به راین نظر بودند، که صبای قم در بین نامزدهای اصلی سقوط به لیگ دسته اول است چرا که این تیم از آخرین تیم‌هایی بود که از بلاتکلیفی خارج شد وبه سرانجام نصفه و نیمه رسید.

البته که این مطلب تنها نمی‌تواند برای سقوط یک دلیل کافی باشد، در فصل گذشته ویا همان لیگ پانزدهم نیز این تیم چنین وضعیتی داشت و با توجه به تجربه و توانایی‌های علی دایی تا پایان نیم فصل نخست در جمع مدعیان قرار گرفته بود و در نیم فصل دوم با توجه به مشکلات وقت در میانه جدول قرار گرفت، اما در لیگ شانزدهم صبا از ابتدای فصل در قعر قرار دارد که این امر می‌تواند تهدید جدی برای قم باشد.

خط دفاعی و سنگربان این تیم تا به اینجای این کار عملکرد چشمگیری را از خود نشان نداده‌اند و در یازده هفته سیزده گل را دریافت کرده‌اند.

در بین گل‌هایی که تیم صبا تا به حال دریافت کرده است، اکثر بر روی اشتباهات فردی خط دفاعی و از جناح راست خط دفاع بوده است.

کمی جلوتر از خط دفاعی عملکرد خط هافبک و حمله است که با زدن 9 گل چندان چنگی به دل نمی‌زند، در خط حمله با وجود احمد حسن زاده، غلامرضا عنایتی، عبدالکریم اسلامی و سید علی فاطمی به نظر می‌رسد که یک خط حمله با میانگین سنی بالا را تشکیل داده است، اما همین خط حمله گاهی اوقات توانسته است تیم را از شکست‌ها نجات دهد و به گونه‌ای ناجی تیم خود باشد.

اگر مدیران صبا به دنبال ماندن این تیم در لیگ باشند، بایستی در نیم فصل یک راه حلی برای رفع این مشکل پیدا کنند حال می‌تواند این راه حل تغییر مربی باشد و یا تقویت بازیکنان که البته در هر کدام از این بخش‌ها مدیران باشگاه صبا بخواهند دخل تصرفی داشته باشند به مشکل نبود بودجه رو به رو خواهند شد زیرا که امسال باشگاه صبا با یکی از بدترین اوضاع مالی به سر می‌برند.

با توجه به نتایج به‌دست آمده در این تیم شنیده‌ها هاکی از این است که سایه دو مربی بر روی سر صمد مرفاوی و دستیاران وی ملموس است.

برخی منابع آگاه از حضور مجتبی تقوی و یا هومن افاضلی در تیم خبر می‌دهند که شاید مدیران این باشگاه به دنبال این باشند در نیم فصل از تعطیلات استفاده کرده و تغییرات گسترده‌ای در کادر انجام دهند.

و یا شاید هم دربازیکنان تغییراتی انجام شود، همان بازیکنانی که در عین روزهای ناکامی تیم چالش مانکن شدن برگزار می‌کنند و بی تفاوت از کنار این مسائل عبور می‌کنند.

به هر حال اگر مسئولان استان و باشگاه صبا به دنبال بقا و ماندن هستند، تغییرات برای این تیم لازم است، چراکه رنگ خطر سقوط هر روز در تیم صبا بیشتر به صدا درمی‌آید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار