آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز از جمله نقض برجام توسط آمریکا مطرح شد.
کد خبر: ۳۳۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 02 December 2016

   
به گزارش اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

بدعهدی و دشمنی امریکا علیه ایران بار دیگر با نقض برجام اشکار تر شد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه در ادامه سلسله مباحث معاد دوست گرفتن اهل بیت (ع) در زمان حیات را از جمله مواردی عنوان کرد که باعث آسانی مسکرات موت می شود.

وی افزود: از دیگر مواردی که مسکرات موت را برای انسان اسان می کند اطعام مومن با طعام شیرین و هدیه دادن لباس برای مومن می باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خصوص مباحث تقوای خانواده موضوع گفت و گوی اعضای خانواده با یکدیگر را از عوامل ایجاد محبت در محیط خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: با گفت و گو می شود بسیاری از مشکلات را حل کرد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگر سخنان خود با عرض تاسف به مناسبت سانحه تصادف قطار تبریز مشهد و حادثه تروریستی که برای زائران امام حسین (ع) اتفاق افتاد به خانواده های جانباختگان و شهدا تسلیت گفت و از خداوند برای انها صبر جزیل درخواست کرد.

وی با بیان اینکه مجلس سنای آمریکا بار دیگر جریان تحریم های ۱۰ساله علیه ایران را تمدید کرد افزود: رهبر معظم انقلاب پیش از این فرموده بودند که اگر تحریم ها تمدید شود نقض تعهدات برجام خواهد بود و حال این اتفاق افتاد .

قریشی تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بیان نموده بودند جمهوری خواه یا دموکرات بودن دولت امریکا فرقی نمی کند چراکه هر دو دشمن اسلام هستند و ساده لوحی است که فکر کنیم یکی از از این دو حزب دوست کشورمان هستند.

وی خاطر نشان کرد: با این حال بدعهدی و دشمنی امریکا علیه ایران بار دیگر با نقض این معاهده اشکار تر شد.

قریشی با گرامیداشت هفته وقف نیز گفت: سه موضوع است که باعث می شود رحمت خدا بعد از مرگ نیز شامل انسان شود که عبارتند از تربیت فرزند سالم ؛علمی که دیگران از ان بهره مند شوند و صدقه جاریه.

وی به مومنان توصیه کرد: تلاش شود تا موقوفه ای از خود باقی بگذارید مخصوصا در زمینه حوزه های علمیه چون متاسفانه در استان اذربایجان غربی آنطور که باید به حوزه ها رسیدگی نمی شود .

قریشی گفت: برای اینکه اسلام پایدار باشد بایستی مراکز دینی تقویت شوند.

وی افزود: برخی افراد و دوایر دولتی نیز توجه داشته باشند که اگر زمین و امکاناتی که در اختیار دارند موقوفه باشد نسبت به استرداد ان به اوقاف اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: مومنان توجه داشته باشند که اکنون در حلب و سوریه بسیاری از مردم نیازمند کمک های مادی اعم از پوشاک و خوراک هستند بنابراین اگر امروز امکان و شرایطی و جود نداشت تا برای مبارزه و کمک به انها عازم شد سعی شود تا با کمک های مالی بتوان تا حدودی مشکلات انها را رفع کنیم.

خیانت های آمریکا را برای مردم بازگو کنیم

حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: اقتدار، مقاومت و عزت ایران اسلامی در سایه تلاش دانشجویان است.

وی با بیان اینکه نباید دانشگاه‌ها اجازه دهند گروه و جناح‌های سیاسی مثل نیکسون در سال 1332 عمل کنند، تصریح کرد: نباید اجازه داد افرادی در دانشگاه‌ها به دنبال اهداف حزبی و جناحی خود باشند.

امام جمعه شاهین‌دژ در ادامه به حادثه قطار مسافربری تبریز ـ سمنان اشاره کرد و اذعان داشت: اظهارات زیر راه و شهرسازی در خصوص بیمه بودن جان‌باختگان این حادثه جای تعجب و تأسف دارد، چراکه افرادی که دنبال مادیات باشند از مادیات نیز سخن به میان می‌آوردند.

باقری با بیان اینکه بهتر بود وزیر راه و شهرسازی مباحث معنوی را در این خصوص بیان می‌کرد، ادامه داد: انتظار می‌رفت وزیر در این خصوص مباحثی چون شفاعت امام رضا (ع) از زائران را مطرح می‌رود نه بحث دیه و بیمه بودن سرنشینان قطار را.

امام جمعه شاهین‌دژ در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بر افزایش قدرت نیروی دریایی تأکید کرده‌اند و بدون شک این افزایش را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

این مسؤول با بیان اینکه افزایش قدرت نیروی دریایی لازم و ضروری است، گفت: هر زمان که رهبر معظم انقلاب در میان نیروهای ولایتمدار و افرادی که درد ملت را درک می‌کنند لب تر کردند، فرمایشات ایشان سریعاً محقق شده است، چراکه نیروهای ولایتمدار خود را جدای از انقلاب و ایران اسلامی نمی‌دانند و با روحیه ولایتمداری فرامین رهبری را اجرایی می‌کنند.

باقری در ادامه به حقوق نجومی و تأکید رهبری بر پیگیری این موضوع نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دریافت حقوق نجومی، وام یک درصد و اختلاس از نظر قانونی، شرعی و عرفا نیز حرام است.

امام جمعه شاهین‌دژ به نتایج برجام نیز اشاره‌ای داشته و گفت: توافق هسته‌ای عجولانه انجام گرفته شد و در این راستا شاهدیم که تمام جزئیات نیز فراموش شده است.

این مسؤول با بیان اینکه امروز 99 نفر از ثنای آمریکا با تداوم تحریم‌ها علیه ایران موافقت کردند، اعلام کرد: این نشان می‌دهد که ایرانیان باید به دشمنی آمریکا بیش از پیش یقین داشته باشند و نباید چشم بسته از توافق هسته‌ای دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه باید خیانت آمریکا را به مردم بازگو کنیم، اظهار داشت: در صورتی که خیانت آمریکا را به مردم بازگو کنیم در بین مردم سربلند خواهیم بود و در صورت پنهان‌کاری در بین مردم عزت خود را پایمال خواهیم کرد.

پیروزی های مقاومت آمریکا را دچار انفعال کرده است

 حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌‍‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم اظهار داشت: باید برای تعیین تکلیف حقوق نجومی بگیران گام برداشت، زیرا این موضوع به معنای واقعی کلمه مطالبه رهبری و مردم است.

امام جمعه خوی در اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «نتیجه رسیدگی معلوم نشد و سوالات در ذهن مردم باقی ماند»، ادامه داد: بنابراین باید این مسائل در کانون توجه قرار گرفته و جواب درخور به مردم داده شود.

وی با بیان اینکه موفقیت اخیر مقاومت اسلامی در منطقه استکبار را به انفعال کشاند، اضافه کرد: اخبار پیروزی‌های مقاومت در سوریه و عراق پیرامون محاصره کردن گروه‌های تروریستی، شکست عربستان مقابل مردم و انصارالله در یمن و پیروزی حزب‌الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان استکبار جهانی به ویژه آمریکا همچنین رژیم صهیونیستی و سعودی را دچار انفعال کرده است.

امام جمعه خوی پرهیزگاری را از ویژگی‌های دوستان و پیروان اهل بیت(ع) دانست و یادآوری کرد: از جمله عوامل موثر در دستیابی به کمال بصیرت دینی، برنامه‌ریزی و تحمل شداید زندگی است، همچنین در این زمینه روایات و احادیث زیادی از اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی با اظهار اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عموم مسلمانان را امت واحده دانسته است، اظهار داشت: 12 آذر به مناسبت تصویب قانون اساسی در چنین روزی با عنوان روز قانون اساسی نامگذاری شد.

موسوی شکوری با اشاره به مشخصات برجسته قانون اساسی خاطرنشان کرد: بنیانگذاری ولایت‌فقیه، توجه به امامت و رهبری، توجه به وحدت ملی، امت واحده دانستن مسلمانان و پیروان مذاهب مختلف از جمله مشخصات برجسته قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

باید واکنش مناسب و قاطع به تمدید تحریم ها نشان داد/ انکار وجود دشمن نشان از بی بصیرتی است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دشمنی های نظام سلطه با انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به دنبال توطئه و نیرنگ بوده اند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اصول و راه های مبارزه با استکبار وبا تاکید بر اینکه باید در مقابل نظام سلطه و استکبار هوشیار و آگاه باشیم، افزود: باید دشمن شناس بوده و در مقابل دشمن نیز هوشیار و آگاه باشیم.

وی با بیان اینکه باید فعالیت های دشمن را رصد کرده و نسبت به توطئه های آن هوشیار بود، گفت: دشمن همیشه دشمن بوده و هیچگاه دست از دشمنی بر نمی دارد و همواره به دنبال حیله و نیرنگ است.

حسن زاده با اشاره به اینکه انکار وجود دشمن نشان از بی بصیرتی است، تصریح کرد: اگر در خواب باشیم و از دشمن غفلت کنیم، آن موقع دشمن نفوذ کرده و با اختلاف افکنی و توطئه به اهداف خود دست می یابد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اتحاد تحت لوای ولایت فقیه در مقابل دشمنان، اظهار کرد:  اگر با تمام قدرت و اتحاد و همدلی زیر سایه ولایت  حرکت کنیم در مقابل دشمن پیروز هستیم و خداوند نیز مکر آنها را به خودشان باز می گرداند.

وی با بیان اینکه مذاکره و سازش با گرگ و شیطان و کسی که دائم به دنبال به توطئه و حیله و نیرنگ است امکان ندارد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند، ما به مذاکره کنندگان خود اعتماد داریم ولی دشمن قابل اعتماد نیست و این را بار دیگر با تمدید تحریم های 10 ساله نشان داد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه سازش و عقب گرد در مقابل دشمن معنا ندارد، افزود: باید در مقابل این اقدامات با قاطعیت ایستاد و نباید از این توطئه ها و عهدشکنی ها غفلت کرد و واکنش مناسب نشان داد.

امام جمعه میاندوآب به ریزش ها و رویش های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: عده ای که در شعار دم از ولایت مداری می زدند، مرعوب دشمنان شده و از قطار انقلاب پیاده شدند و امروز نیز بسیجی ها نوجوان و جوان هم که رویش انقلاب هستند با تمام قدرت پیرو ولایت بوده و در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اظهار کرد: قطار انقلاب پیروزمندانه در حال حرکت است و هرکس سوار آن شد پیروز می شود و هرکس که از آن پیاده شود، در خسران و نابودی است.

حسن زاده به فرا رسیدن روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه و دانشجویان ما باید انقلابی بوده و انقلابی و متدین تربیت شوند.

مقام معظم رهبری فریبکار بودن آمریکایی ها را با منطق قرآنی پیش بینی کرد اما برخی نمی فهمند

حجت الاسلام حیدری زاد در خطبه های امروز نماز جمعه نقده با اشاره تمدید تحریم های ایران موسوم به "داماتو" در کنگره و مجلس سنای آمریکا با توجه به پایبند نبودن آمریکائیها به تفاهم های بین المللی پیش بینی کرد که رئیس جمهور آمریکا هم آن را تایید کند.
 
خطیب جمعه نقده با یادآوری هشدارهای مقام معظم رهبری درباره نقض برجام از سوی آمریکا گفت: رهبری گفتند که تصویب و اجرایی شدن داماتو نقض صریح برجام است و قبلا با فهم و منطق قرآنی آن را متذکر شده بود که آمریکائیها اهل خدعه و فریب هستند اما برخی نمیفهمند.
 
وی خاطر نشان کرد که کلید حل مشکلات کشور "برجام" نیست بلکه استحکام درونی بر پایه درون زایی و همدلی مسئولان و مردم است.
 
امام جمعه نقده تحرکات کشورهای اروپایی حامی تکفیری ها در مجامع بین المللی برای کمک رسانی به تروریستهای گرفتار در محاصره حلب در سوریه را ناشی از نیّت آنها برای تبدیل سوریه به اسرائیلی دیگر دانست تا همچنان فتنه ها علیه جهان اسلام ادامه داشته باشد اما تصویب قانون به رسمیت شناخته شدن حشدالشعبی (بسیج مردمی) در عراق را بعنوان نیروی مردمی مژده اضمحلال تفکر تکفیری در جهان ارزیابی کرد.
 
حجت الاسلام حیدری زاد همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۱۶ آذر (روز دانشجو) تصریح کرد: وقتی در ۱۶ آذر سال ۳۲ خون دانشحویان در اعتراض به سفر یک مقام آمریکایی روی زمین ریخته شد جنبشی عزتخواه و آزادی طلب توسط دانشجویان آغاز شد و اگر امروز در فناوریهای روز دنیا پیشتازیم بخاطر همین دانشجویان است.
 
وی افزود: روز دانشجو روز فرزندان انقلاب اسلامی است و تعبیر رهبری این است که دانشجو هم باید درس بخواند هم محیط سیاسی را بشناسد و هم بر آن اثر بگذارد و خودش را برای ایفای نقش در آینده کشور آماده کند.
لزوم توجه گفتمان گروه های سیاسی به قانون اساسی

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش بر استحکام در کارها تأکید داشتند و لازم است این موضوع در سطوح مختلف مدیریتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است در زمینه‌های مختلف بی‌ملاحظه برخورد نکنیم، تصریح کرد: در موضوع برجام نیز نباید بی‌ملاحظه و سرسری برخورد کنیم.

امام جمعه ماکو اذعان داشت: ناتمام ماند کارها سبب ایجاد مشکل در جامعه می‌شود و رهبر نیز بر پیگیری آخرین وضعیت حقوق‌های نجومی تأکید داشتند و لازم است این موضوع نیمه‌تمام نمانده و مسؤولان به این موضوع مهم رسیدگی کنند.

رنجبری با اشاره به حادثه قطار مسافری تبریز ـ سمنان، ادامه داد: پیگیری دلیل این سانحه نیز باید مورد توجه جدی مسؤولان ذی‌ربط قرار گیرد تا موضوعات این چنینی را شاهد نباشیم.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه در برخی موارد شاهد سوءمدیریت و سوءتدبیر هستیم، ادامه داد: نباید اجازه داد که برخی سوءمدیریت‌ها سبب از دست دادن جان تعدادی از هم‌وطنانمان شود.

این مسؤول در ادامه یادآور شد: قانونی اساسی میثاق ملی است و تأکید می‌شود جریان و گروه‌های سیاسی گفتمان خود را بر اساس قانون اساسی تنظیم و ارائه کنند.

وی در ادامه به در پیش بودن روز معلول، اظهار داشت: معلولیت محرومیت نیست و نباید معلولان از امکانات دولتی و امکانات شهری و رفاهی محروم باشند و در این میان قانون به‌کارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی باید رعایت شود.

امام جمعه ماکو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز دانشجو، اعلام کرد: سعادت و شقاوت جامعه به دانشجویان برمی‌گردد و دانشجویان نباید بازیچه جریان‌های سیاسی باشند.

تمدید تحریم ها نقض برجام است / بار دیگر بدعهدی آمریکا بر همگان ثابت شد

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت گفت: نماز و روزه از واجبترین امورات است که مانع از گرفتار شدن انسان به گناهان می شود.

وی ضمن تاکید بر احترام گذاشتن به والدین تصریح کرد: احترام به والدین بهترین اعمال است، بدبخت ترین انسان ها کسانی هستند که به پدر و مادر خود بی احترامی می کنند.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به تاثیر اعمال انسان در زندگی روزمره شان افزود: اعمال انسان تاثیر مستقیمی در زندگی، رفتار و فرزندان انسان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی با اشاره به 13 آذر روز معلولین گفت: کمک و رسیدگی به امورات معلولین از بهترین امورات است.

وی ضمن تبریک بمناسبت 16 آذر روز دانشجو تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و هم پیمانانشان دشمنان مردم و ملت ها هستند.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به تمدید تحریم ها توسط آمریکا افزود: سنای آمریکا 10 سال دیگر تحریم های ایران را تمدید کرد.

به گفته وی این اقدام آمریکا در واقع نقض برجام و مذاکرات است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که من با مذاکرات مخالف نیستم ولی به مذاکره با آمریکا هم خوشبین نیستم.

وی تصریح کرد: بار دیگر بدعهدی و غیر قابل اطمینان بودن آمریکا و هم پیمانانشان برای همگان ثابت شد.

امام جمعه موقت پلدشت افزود: تنها کشوری که در برابر استکبار ایستاده و از هیچ قدرتی نمی ترسد جمهوری اسلامی ایران است و این عظمت در سایه امام خمینی(ره)، مقام معطم رهبری، خون شهداء و وحدت مردم ایجاد شده است.
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار