پایگاه آگاهی غرب شهر کرمانشاه روز شنبه در محل کلانتری ١٦ خیابان سعدی گشایش یافت.
کد خبر: ۳۳۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، براساس اعلام فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، این پایگاه با هدف تسریع در کشف جرایم آغاز به کار کرده است. 
سردار منوچهر امان اللهی در مراسم افتتاح این پایگاه، اظهارداشت: تجربه تأسیس پایگاه آگاهی شمال شهر در سال 93 نشان داد، سرعت کشف جرایم، تعقیب مجرمان سابقه دار و افزایش کشفیات روند بسیار مطلوب و تأثیرگذاری داشته است.
وی افزود: با توجه به وقوع سرقت در برخی از مناطق جنوب و غرب شهر کرمانشاه، احداث پایگاه غرب ضرورت پیدا کرد و برهمین اساس، این پایگاه بدون هرنوع سرمایه گذاری جدید و یا جذب نیرو، تنها با استفاده از امکانات موجود و پرسنل خبره و زحمتکش پلیس آگاهی، در محل طبقه فوقانی کلانتری 16 سعدی از امروز شروع به فعالیت کرد.
مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پایگاه آگاهی غرب عمدتاً در حوزه کشف جرایم و مبارزه با سرقت منزل، مغازه و خودرو فعالیت دارد، ادامه داد: ورودی پرونده های سرقت کلانتری های 16 سعدی، 26 آزادگان، 25 دولت آباد و 24 الهیه و نیز پاسگاه های کوزران، ماهیدشت، چهارزبر و سراب نیلوفر که حدود 40 درصد از پرونده های ارجاعی جرایم سرقت به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان را شامل می شد، از این پس در این پایگاه رسیدگی می شود.
سردار امان اللهی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بالغ بر دو هزار مورد از انواع جرایم توسط پایگاه آگاهی شمال کشف شده، خاطرنشان ساخت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری هزار و 327 مورد پرونده به این پایگاه ارجاع داده شده است.
وی ادامه داد: این پایگاه در این مدت 691 مورد سرقت را کشف و 150 نفر را نیز در این زمینه دستگیر کرد، همچنین موفق به شناسایی و انهدام 26 باند سرقت و کشف 396 مورد جرم از اعضای این باندها شد.
وی تصریح کرد: این حجم از وقوع سرقت، 30 درصد از مجموع سرقت هایی بود که پرونده آنها وارد اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان می شد و علاوه بر رفاه حال مردم، براساس اعلام پلیس راهور، کاهش چشمگیری نیز در بحث ترافیک شهری داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار