در نشست خبری مسئولین کوروش در دفتر مرکزی فروشگاههای زنجیره­ ای افق کوروش عنوان شد:
نشست خبری مسئولین کوروش در دفتر مرکزی فروشگاههای زنجیره­ی افق کوروش در استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 06 December 2016

 نشست خبری مسئولین کوروش در دفتر مرکزی فروشگاههای زنجیره ا­ی افق کوروش در استان آذربایجان غربی برگزار شد 

 صبوری معاون اجرایی این شرکت و سجاد نصراللهی، رییس شمال غرب فروشگاههای زنجیره­ ای افق کوروش، در نشست با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در نشست خبری مسئولین فروشگاه زنجیره­ ای افق کوروش، که صبح امروز در دفتر مرکزی این فروشگاهها در استان آذربایجان غربی برگزار گردید، صبوری معاون اجرایی فروشگاههای زنجیره ­ای گفت: شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش به منظور ارایه محصولات تندگردش، از طریق خرده فروشی خواروبار تاسیس گردیده است و سهامدار و درواقع سرمایه گذار اصلی این شرکت محمدکریم فضلی بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ است و عمدتا مدیران این شرکت، از سیستم پخش گلرنگ به صرافت فروشگاههای زنجیره ای افتاده اند.

 صبوری گفت: این شرکت چابکی و سرعت عمل را مبنایی برای ایجاد مزیت رقابتی پایا و پویا می داند و استراتژی رقابتی خود را با رعایت  اخلاق کسب و کار بر آن استوار کرده است

معاون اجرایی فروشگاه های زنجیره ای کوروش افزود : حوزه فعالیت این مجموعه ارائه کالاهای تندگردش (خواروبار) با ارائه تخفیفات همیشگی بر روی تمامی کالاها نسبت به قیمت درج شده بر روی محصول است که این کالاها عمدتا جهت مصرف روزانه، هفتگی و یا ماهانه­ی خانوار ایرانی تهیه می شود

وی به مزیت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش اشاره کرد و گفت: بهینه سازی زنجیره تامین کالا، ارائه­ ی تخفیف در قیمت همه­ کالاهای ارائه شده که در واقع به عنوان سود شما از خرید در فروشگاه های افق کوروش می باشد، تسهیل دسترسی به گروه کالاهای متنوع و مورد نیاز، ایجاد لذت در فرآیند خرید با چیدمان مناسب ، فروش کالاهای برند همراه با تخفیف و کیفیت مناسب واستفاده ازامكانات و تسهيلات رفاهي درهنگام خريد، از مهمترین مزیت های فروشگاههای زنجیری کوروش است.

صبوری با اشاره به تعداد شعب فروشگاههای زنجیره ای در کشور گفت:454 فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در کل کشور وجود دارد که 43 فروشگاه در استان آذربایجان غربی و 21 فروشگاه در شهرستان ارومیه قرار دارد.

معاون اجرایی فروشگاه­های زنجیره­ای کوروش در رابطه با شبهه ضرر رساندن این فروشگاهها به خرده فروش ها،  گفت: فروشگاه های زنجیره ای کمتر از ۱۰ درصد بازار را در اختیار دارند. بنابراین ضرری برای خرده فروش ها وجود نخواهد داشت.

صبوری در خصوص فرآیند تأسیس شعبات و منفعت اقتصادی آن به استانها وشهرستانها وشبهه خروج پول از آنها به نفع مرکز نشینان؛ افزود: ابتدا به ساکن، از طریق مدیریت فروشگاه به استان و شهرستان پول وارد می شود و با یک حساب و کتاب ساده، می توان فهمید که با حضور فروشگاهی مثل کوروش، پول کمتری از استان خارج می شود، از طرف دیگر سیاستهای کاری مدیریت در حمایت از تولیدکنندگان محلی و استانی و فروش محصولات آنان در سطح کشور می باشد.

  

در ادامه این نشست ، نصرالهی مدیریت شمال غرب شرکت افق کوروش گفت: این شرکت در سال 88 با هدف دایر کردن فروشگاههای زنجیره ای آنهم در شهرهای تهران و کرج تاسیس شد ولی در سال 92 تغییر ماهیت داد به فروشگاههای تخفیف محور.

 به گفته وی ، کوروش تلاش دارد کیفیت و تنوع محصول را ملاک عرضه در فروشگاههای خود بکند. برای این کار حتی با تولیدکنندگان سر تولید محصولاتی با این ویژگیها مذاکرات و رایزنیهایی انجام میدهد.

 نصرالهی افزود: دلیل تخفیفات اعمال شده در محصولات عرضه شده این فروشگاهها از بین بردن واسطه ها در چرخه توزیع است. واسطه هایی که گاه 40 تا 50 درصد روی قیمت تمام شده محصولات تاثیر داشتند.

 نکات مهم دیگری از سخنان صبوری و نصرالهی :

- دست کم 25 درصد محصولات فروشگاههای کوروش هر استان بومی آن استان هستند. مدیران این فروشگاهها میگویند بسیاری از برندهای معروف آذربایجان غربی را آنها به دورافتاده ترین بازارهای کشور معرفی کرده اند.

-حذف واسطه ها و هزینه های تبلیغاتی در پایین آمدن قیمت تمام شده کالاهای مورد عرضه در کوروش نقش بسزایی دارند.

  -تلاش افق کوروش بر این است تا حدالامکان کالاهای ایرانی در قفسه های فروشگاههایش عرضه کند.

 -هیچ کارخانه ای محصول اختصاصی برای کوروش تولید نمیکند.

-نصراللهی: به لفظ جلاله الله قسم میخورم عامل اصلی موفقیت فروشگاههای کوروش دعای خیر مردم بوده است.

کلیه فروشگاههای زنجیره ای در کشور با وجود اینهمه فراوانی، تنها توانسته اند 10 درصد سیستم توزیع بازار را در اختیار داشته باشند.

 -به دنبال توجه بیشتر به مقوله کرامت انسانی هستیم ولی ناچاریم برای کاهش هزینه های تولید از نیروی انسانی کمتری استفاده کنیم.

-شایعاتی که در فضای مجازی از قبیل تولید ویدئوهای تخریبی پخش میشود را به شدت مورد پیگرد قرار داده ایم.

-نفس ورود فروشگاه زنجیره ای کوروش به هر استان با هدف سرمایه گذاری است و استان مبدا از گردش مالی کوروش حداقل 25 درصد سود میبرد. این علاوه بر جذب نیروی انسانی، فروش محصولات بومی، اجاره محل و سایر عوایدی است که از بابت تاسیس فروشگاهها نصیب استان می کند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار