فرماندار پلدشت گفت: عملیات احداث شهرک صنعتی پلدشت در حال اجرا بوده و امید است پس از بهره‌برداری آماده سرمایه‌گذاری در بخش صنعت باشد.
کد خبر: ۳۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 11 May 2015

اکبر عبدالله‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان پلدشت اشاره و اظهار داشت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان منحصر به فرد است که از جمله آن می‌توان به قرارگیری در محدوده منطقه آزاد ماکو، برخورداری از اراضی وسیع و مستعد کشاورزی، ایستگاه‌های پمپاژ و سدهای مخزنی اشاره کرد.

وی مرز رسمی با جمهوری خود مختار نخجوان و تفرجگاه ساحلی ارس را از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه سرمایه‌گذاری در پلدشت عنوان و بیان کرد: از دیگر این ظرفیت‌ها شهرک صنعتی است که عملیات احداث آن در حال اجرا بوده و امید است پس از بهره‌برداری آماده سرمایه‌گذاری در بخش صنعت باشد.

فرماندار پلدشت به اقداماتی که از سوی فرمانداری این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار انجام گرفته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو واقع شده است و فرآیند هرگونه واگذاری طرح از طریق سازمان منطقه آزاد ماکو است بنابراین کلیه متقاضیان و سرمایه‌گذاران برای گذراندن مراحل قانونی به سازمان مذکور معرفی می‌شوند.

عبدالله‌نژاد مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری در این شهرستان را متذکر شد و افزود: از اصلی‌ترین موانع موجود در بخش سرمایه‌گذاری کمبود آب مورد نیاز و بروکراسی‌های اداری است.

وی به اهمیت سرمایه‌گذاری در شهرستان پلدشت اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود استعداد قوی منطقه در زمینه سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه‌گذار به ویژه در بخش کشاورزی علاوه بر اینکه شاهد رونق و توسعه اقتصادی منطقه می‌شویم مشکل اشتغال تعداد زیادی از بیکاران منطقه نیز حل می‌شود.

فرماندار پلدشت میزان اشتغالزایی از ناحیه سرمایه‌گذاری در این منطقه را غیر قابل برآورد خواند و گفت: در این امر ظرفیت اشتغال‌آفرینی هر سرمایه‌گذار تاثیرگذار بوده و ارائه آمار دقیق بعد از مشخص شدن حجم سرمایه‌گذاری و نوع آن میسر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار