معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:
دکتر ملک زاده در بازدید از کوهورت روانسر ، این طرح کشوری را یکی از بهترین کوهورت های کشور دانست و دلیل آن را گذاشتن وقت و دقت در گرفتن نمونه ها عنوان کرد و گفت :همه ی دانشگاه ها ی منطقه باید این کار را از نزدیک ببینند و الگو قرار دهند.
کد خبر: ۳۴۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 15 December 2016

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشستی که صبح امروز با  روسا، معاونین و مدیران پژوهش دانشگاه های غرب کشور داشت به بهترین و بدترین شاخص های سلامت در ایران اشاره کرد و گفت : ایران در رتبه بندی شاخص های توسعه  ای دنیا رتبه 58 را دارد .

دکتر ملک زاده افزود: در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی و مرگ میر مادران و کودکان  و مراقبت از بیماران سرطانی دستاوردهای چشمگیری داشته ایم و این نشان دهنده ی این است که  با برنامه داشتن و تحقیقات مناسب توانایی به عمل رساندن نتایج تحقیقاتمان را داریم.

وی به تاسیس موسسه ملی توسعه تحقیقاتی علوم پزشکی اشاره کرد  و گفت :این موسسه به حمایت از اولویت های  پژوهشی می پردازد و اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند طرح های خود رابه این سامانه الکترونیکی ارسال نمایند  و با تشکیل دادن تیم های تحقیقاتی در مورد موضوع مورد طرح  در درون دانشگاه خود  گامی در جهت ارتقای سلامت استان بردارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این نشست با اشاره به اینکه تحقیقات زمانی ارزش دارد که به سمت تولید فناوری برود گفت: تحقیقات و فناوری باید با هم هم  جهت بوده و ثروت ملی ایجاد کند.

دکتر ملک زاده در پایان به روند  تولید علم در دانشگا های علوم پزشکی منطقه غرب اشاره کرد و افزود : دانشگاه علوم پزشکی با 550 مقاله در سال ، همدان با 450 مقاله ، کردستان با 240 مقاله و  ایلام با 16 مقاله به ترتیب در این منطقه نقش تولید علم داشته اند و دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه در  حوزه پژوهش و در 4 شاخص مقالات آی اس آی، استنادات، استناد به ازای مقاله و شاخص اچ ایندکس  بالاتر از دانشگاه های منطقه 3 آمایشی قرار دارد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار