امام جمعه بوکان گفت: حکم اعدام شیخ النمر در کشور عربستان در راستای اهداف رژیم صیهونیستی و ایجاد تفرقه در میان مسلمین جهان است.
کد خبر: ۳۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 14 May 2015

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ یک از برنامه های آل سعود طبق قوانین و موازین الهی نبوده بلکه در چهارچوب برنامه های از پیش تعیین شده امریکا و رژیم صیهونیستی برای ایجاد تفرقه بیشتر بین مسلمانان است.

وی با بیان اینکه اجرای چنین حکمی باعث خیزش امت های اسلامی علیه آل سعود می شود اظهار کرد: تمامی مسلمانان در جهان اسلام با چنین حکمی که در چهارچوب برنامه های رژیم غاصب صیهونیستی است مخالف بوده و خشم عمومی را به دنبال خواهد داشت.

ماموستا خلیفه زاده اضافه کرد: دولت آل سعود که خود را خادمین حرمین شریفین و رهبر جهان اسلام می داند به مهره کشورهای غربی و منطقه تبدیل شده که با انجام کارهای خود تفرقه و فتنه را در منطقه گسترده تر می کند.

وی افزود: اگر سردمداران رژیم سعودی و کشورهای مرتجع عربی خود را از پیروان دین ناب محمدی و پیرو شریعت اسلامی می دانند باید برای وحدت و همگرایی جهان اسلام بکوشند نه اینکه خود به عاملی برای ایجاد تفرقه و همچنین کشتار زنان و کودکان بی گناه در یمن و کشورهای اسلامی تبدیل شوند.

ماموستا خلیفه زاده با اشاره به کشتار مردم بی گناه یمن گفت: ایجاد تفرقه و کشتار مردم بی گناه این کشور در اسلام هیچ جایگاهی ندارد ولی متاسفانه حاکمان کشورهای عربی با اعمال ننگین خود در حال خیانت به اسلام و قرآن هستند.

وی افزود: سران این کشورهای اسلامی به جای پاشیدن تخم تفرقه در بین کشورهای اسلامی منطقه که تنها موجب تضعیف جهان اسلام می شود باید در راستای وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان گام بردارند.

امام جمعه بوکان اضافه کرد: از چنین شرایط و وضعیتی که توسط عربستان در منطقه ایجاد شده است تنها رژیم صهیونیستی و کشورهایی چون امریکا سود می برند.

شیخ نمر باقرالنمر یک مجتهد شیعه و از فعالان حقوق بشر عربستان است که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد.

در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام محکوم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار