نظارت بر مکان‌های ورزشی وظیفه کیست؟
تعداد اماکن ورزشی در مناطق مختلف به اندازه‌ای نیست که ورزشکاران در صورت ضعف خدمات‌رسانی سالن‌ها، گزینه دیگری برای ورزش کردن داشته باشند. در این شرایط مشخص نیست نظارت بر مکان‌های ورزشی و نوع خدمات‌رسانی به آن‌ها وظیفه چه کسی است.
کد خبر: ۳۵۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، سالن‌ها و مکان‌های ورزشی دولتی زیادی در قم فعالیت می‌کنند که عمده آن‌ها زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان قرار دارند که به صورت یک ساله به بخش خصوصی اجاره داده شده‌اند.

سالن‌های ورزشی دولتی قم توسط بخش خصوصی به صورت زمان‌بندی شده به علاقه‌مندان به ورزش اجاره داده می‌شود اما نگاهی به وضعیت این مکان‌ها نشان می‌دهد نظارت کافی بر آن‌ها وجود ندارد. 

پنجره شکسته یک سالن سرپوشیده در فصل زمستان و سرما یک ضعف بزرگ و عامل به خطر انداختن سلامت ورزشکار و هدررفتن انرژی است. 

درهای شکسته، آبخوری‌هایی بدون لیوان یک بار مصرف و نظافت نامطلوب کفپوش سالن‌ها از مشکلاتی است که در سالن‌های ورزشی شهر دیده می‌شود. 

در استخرهای دولتی سطح شهر نیز مشکلاتی وجود دارد که برای رسیدگی به آن‌ها تحرکی دیده نمی‌شود.

مسئولان سالن‌های ورزشی اما با انداختن تقصیر به گردن اداره ورزش و جوانان می‌گویند این هزینه‌ها بر دوش متولی ورزش است و آن‌ها مسئول هزینه برای سالنی که در آن مستأجرند، نیستند. 

برخی دیگر از این مستأجران نیز به نوعی ایثار می‌کنند و با هزینه شخصی به بهسازی سالن‌ها اقدام می‌کنند تا قشر ورزشکار در رفاه بیشتر به ورزش بپردازند؛ اما درباره مشکلات سالن‌ها، ورزشکارانی که برای استفاده از مکان‌های ورزشی پول پرداخت می‌کنند متضرر می‌شوند. 

تعداد اماکن ورزشی در مناطق مختلف به اندازه‌ای نیست که ورزشکاران در صورت ضعف خدمات‌رسانی سالن‌ها، گزینه دیگری برای ورزش کردن داشته باشند. 

در این شرایط مشخص نیست نظارت بر مکان‌های ورزشی و نوع خدمات‌رسانی به آن‌ها وظیفه چه کسی است و چرا به این موارد رسیدگی نمی‌شود. 

مکان‌هایی که قلب ورزش همگانی جامعه هستند گاهی به جای کمک به سلامت عمومی، به تهدید و عامل منفی برای سلامت تبدیل می‌شوند. ورزش هنوز به اولویت اصلی جامعه تبدیل نشده و زیر سایه شعارهای زیبای حمایتی خاک می‌خورد و مورد بی‌مهری واقع می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار