تکاب
فرماندار تکاب گفت: برند فرش دستباف افشار شهرستان تکاب احیا می شود.
کد خبر: ۳۵۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 05 January 2017

به گزارش تابنا آذربایجان غربی؛؛ تقفی فرماندار شهرستان تکاب،  در جلسه بررسی مشکلات فرش دستباف تکاب افزود:برنامه احیا، ترویج و توسعه برند فرش دستباف افشار تکاب در دستور کار قرار گرفته و به زودی اقدامات اساسی در این زمینه صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: به همین منظور کارگروهی برای احیا و توسعه برند فرش دستباف افشار شهرستان تکاب با مشارکت ادارات و دستگاه های اجرایی ذیربط، فعالان  اقتصادی و متخصصان وکارشناسان حوزه فرش دستباف با محوریت اداره صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.
ثقفی اظهار کرد: با توجه به اهمیت فرش دستباف در شهرستان تکاب، مراحل احیا و گسترش فرش دستباف افشار با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.
فرماندار تکاب ادامه داد: کارگروه احیا و توسعه برند فرش دستباف افشار تکاب، به بررسی راهکار رفع موانع و مشکلات گسترش این هنر – صنعت دیرین تکاب پرداخته و زمینه اجرای یافته ها و طرح های جدید برای احیای فرش دستباف و تاثیر آن در اقتصاد منطقه را فراهم خواهد کرد.
ثقفی اضافه کرد: علاوه براین، به زودی جشنواره بزرگ فرش افشار در شهرستان تکاب برگزار خواهد شد که موجب تحول در معرفی و گسترش هنر- صنعت فرش دستباف شهرستان تکاب می شود.
وی گفت: فرش دستباف به عنوان ظرفیت بالقوه محلی باید در جهت پیشرفت شهرستان تکاب و توسعه اقتصادی منطقه و اشتغالزایی مورد استفاده بهینه قرار گرفته و به عنوان مولفه‌ای مهم و تاثیر گذار در توسعه پایدار این شهرستان مدنظر قرار گیرد.
ثقفی افزود: برگزاری جشنواره و نمایشگاه فرش دستباف افشار تکاب موجب فراهم کردن زمینه های سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد و بر همین اساس تلاش ادارات مرتبط و فعالان حوزه فرش و تعامل و همکاری های بین بخشی امری بسیار ضروری به شمار می رود.
وی اظهار کرد: احیا و توسعه برند فرش دستباف افشار تکاب تلاش و اهتمام جدی مسئولان و فعالان این حوزه را می طلبد.
فرش دستباف تکاب به نام فرش افشار معروف بوده و به دلیل کیفیت، دوام و زیبایی و بافت فوق العاده به فرش آهنین افشار مشهور است و از این لحاظ نیز شهرت جهانی یافته است.
برند فرش افشار تکاب ثبت ملی شده و در آستانه جهانی شدن قرار گرفته است.
سالانه بیش از 40 هزار متر مربع فرش دستباف در تکاب تولید می شود .
بازارهای جهانی به ویژه کشورهای اروپایی از مشتریان فرش دستباف شهرستان تکاب هستند.

برند فرش دستباف افشار تکاب احیا می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار