قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 40 درصد سرطان‌ها در کشور با پیشرفت‌های علمی و تلاش پزشکان قابل درمان است.
کد خبر: ۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 16 May 2015

به گزارش فارس، ایرج حریرچی ظهر امروز در جریان افتتاح مرکز هموتولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل اظهار کرد: درمان قسمت عمده‌ای از بیماری‌های سرطانی در کشورمان با رضایت‌بخشی انجام می‌شود به طوری‌که در حال حاضر 40 درصد سرطان‌ها قابل درمان است.

وی تصریح کرد: 60 درصد مابقی نیز بخش عمده‌ای از آنها با برنامه‌های پیشگیرانه ثانویه که در سطح ملی آغاز کرده‌ایم در مراحل اولیه قابل تشخیص بوده و امکان مداوای آنها وجود دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان گفت: اگر بیماری‌های سرطانی به‌موقع و درست تشخیص داده شود ما به‌راحتی می‌توانیم در قالب سیستم شبکه خدمات مؤثر و ویژه‌ای که به این بیماران انجام می‌دهیم، از گسترش آن جلوگیری کنیم.

حریرچی افزود: نظیر این سرطان‌ها که با تشخیص به موقع می‌توان جلوی گسترش آن را گرفت سرطان سینه، دهانه رحم و روده بزرگ است که در بیمارستا‌ن‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است.

بیمارستان ترومای اردبیل 86 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان همچنین در جریان بازدید از بیمارستان ترومای اردبیل بیان کرد: این بیمارستان 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است امسال با تحویل موقت همزمان تجهیز شود.

وی با اظهار اینکه استان اردبیل با کمبود شدید تخت بیمارستانی روبه‌روست، اضافه کرد: ما هم در بخش بیماران سرطانی و هم تروما، سوختگی و روانی با کمبود تخت در بیمارستان‌های اردبیل روبه‌رو هستیم.

حریرچی ادامه داد: امیدواریم با افزایش تخت بیمارستان‌ها امکان ارائه خدمات فراهم آید به طوریکه امروز 28 تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی اردبیل و با افتتاح بیمارستان تروما نیز 120 تخت به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم سایر بیمارستان‌های در حال احداث این استان در سال‌جاری و سال آینده به بهره‌برداری برسد تا امکان اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت نیز در این حوزه فراهم آید.

همزمان با حضور قائم مقام وزیر بهداشت مرکز هموتولوژی بیمارستان سرطانی امام خمینی (ره) اردبیل با 28 تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید تا تعداد تخت‌های بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل از 302 تخت به 330 تخت افزایش یابد که در این بخش درمان بیماران بدخیم سرطانی انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار