به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند ۶۰۰ دانش آموز نهاوندی در دوره‌های آموزشی طرح دادرس هلال احمر شرکت می کنند.
کد خبر: ۳۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 19 May 2015
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: ۶۰۰ دانش آموز نهاوندی در دوره‌های آموزشی طرح دادرس هلال احمر شرکت می کنند.

به گزارش مهر، محمد تقی شهبازی در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان نهاوند اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر با توجه به‌ضرورت اشاعه فرهنگ آموزش امداد و نجات و کمک‌های اوليه در جامعه کانون‌های دانش‌آموزی را در سطح مدارس تشکیل داده است.

شهبازی گفت: این کانون‌های دانش‌آموزی با فراگیری اصول کمک‌های اوليه و آموزش‌های امدادی مفاهيم و رسالت هلال‌احمر را به خانواده‌ها انتقال می‌دهند و باعث کاهش خسارت حوادث احتمالی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۷ کانون دانش‌آموزی در نهاوند فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: پس از آموزش این موارد هر مدرسه حداقل یک گروه ۱۴ نفری به ‌منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال‌احمر معرفی می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند عنوان کرد: هدف طرح ملی «دادرس» تربیت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت است که در این طرح دانش‌آموزان توسط یک مربی که از دبیران خودشان انتخاب می‌شود آموزش‌هایی از قبیل پناه گیری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

محمد تقی شهبازی بیان داشت: اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم، آموزش کمک‌های اولیه به‌صورت رایگان و اعزام گروه‌های جهادی به روستاهای نهاوند برای آماده کردن مردم در مقابله با بلایای طبیعی باهدف کاهش خسارات جانی و مالی از مهم‌ترین برنامه‌های این جمعیت در شهرستان نهاوند است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار