سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: برای تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
کد خبر: ۳۷۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 01 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری عصر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بهداشت و درمان اردبیل که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست به طوری که قبل از پیروزی انقلاب در استان اردبیل تنها 7 بیمارستان با امکانات اندک وجود داشت که در حال حاضر به 15 بیمارستان مجهز ارتقا یافته و 8 دانشکده پزشکی نیز در استان احداث شده است.

وی گفت: یک هزار و 786 تخت فعال در بیمارستانهای سطح استان وجود دارد که تعداد تختهای ویژه در مراکز درمانی و بهداشتی استان حدود 300 تخت بوده و 373 پزشک متخصص نیز به همراه 30 پزشک فوق تخصص در چرخه بهداشتی و درمانی استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 نیروی پرستار در مراکز درمانی و بهداشتی استان فعالیت می کنند، افزود: مرکز تحقیقات سرطان در استان ایجاد شده که این یک حرکت و پیشرفت بسیار عالی بوده و با اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز هزینه‌های درمانی مردم از پرداختی 33 درصد به 7 درصد کاهش یافته است.

اخوان اکبری تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد شامل رادیوتراپی بیمارستان امام خیمنی(ره)، بهره‌برداری از مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان امام، افتتاح ستاد جدید مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و نیز افتتاح ستاد فوریتهای پزشکی استان به همراه شروع به کار 19 دستگاه آمبولانس جدید در سطح استان اردبیل است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان ترومای اردبیل بیان کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی اردبیل در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن مورد نیاز بوده و امیدواریم با تامین این اعتبار سال آینده شاهد بهره‌برداری و افتتاح بیمارستان ترومای اردبیل باشیم.

توسعه خدمات درمانی در مناطق محروم از سیاستهای دولت است

دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل هم در این آئین، اظهار داشت: در مدت 3 سال گذشته دولت با وجود مشکلات و تنگناهای مالی پروژه‌های بسیار مناسبی را در هفته‌های دولت و دهه فجر سال‌های گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسانده که امسال نیز با اهتمام ویژه دولت به پروژه‌های استان اردبیل بیش از 400 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 808 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: استان اردبیل به عنوان یک استان کشاورزی مورد توجه قرار گرفته چرا که بیشتر اشتغال مردم این استان در حوزه کشاورزی بوده ولی باید توجه داشته باشیم که خام‌فروشی محصولات کشاورزی برای استان اردبیل هیچ سود و ارزش افزوده‌ای نخواهد داشت بلکه باید سعی کنیم با احداث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی سبب رونق اشتغال در این حوزه شده و ایجاد ثروت کنیم.

استاندار اردبیل افزود: صنایع دانش‌بنیان و محصولات فن‌آور با به کارگیری علم در واقع در راستای ایجاد ثروت و ارزش افزوده کمک شایانی خواهد داشت که خوشبختانه پارک علم و فناوری استان اردبیل برای نخستین بار در این منطقه فعالیت خود را شروع کرده که امیدواریم با ساماندهی شرکتهای دانش‌بنیان بتوایم محصولات دانش‌بنیان جدیدی را تولید کنیم.

خدابخش در رابطه با فعالیت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان بیان کرد: امسال حدود 267 میلیارد تومان برای 242 واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در سطح استان اردبیل تسهیلات حمایتی ارائه شده که امیدواریم با فعالیت مجدد این واحدهای تولیدی بتوانیم برای صادرات محصولات استان به بازارهای کشورهای خارجی اقدامات لازم را انجام داده و بتوانیم بازار مسکو را به عنوان هدف اصلی محصولات استان اردبیل تسخیر کنیم.

وی در رابطه با حوزه بهداشت و درمان نیز تصریح کرد: به طور قطع توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم استان اردبیل یکی از سیاستهای دولت در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل خواهد بود که خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایتمندی مردم در خدمات ارائه‌شده حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته و با اجرای این طرح میران پرداختی به مراکز بهداشتی و درمانی نیز کاهش یافته است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد:‌ تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر بیمارستان ویژه سوانح و سوختگی که به بیمارستان تروما معروف است در استان اردبیل ضرورت دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده این بیمارستان احداث شده و در خدمت مردم استان اردبیل قرار گیرد.

بیمارستان تروما آخرین مراحل تکمیل خود را سپری می کند

جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز  در آئین افتتاح پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان اردبیل اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای اعلام و اطلاع‌رسانی خدمات دولت به مردم است که در دهه فجر امسال 290 پروژه در حوزه‌های مختلف با اعتبار بیش از 266 میلیارد تومان در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: از زمان شروع به کار دولت یازدهم خوشبختانه اعتبارات مربوط به پروژه‌های عمرانی افزایش چشمگیری داشته است به طوری که در سال 92 در هفته‌های دولت و دهه فجر 126 پروژه عمرانی با 200 میلیارد تومان اعتبار، در سال 93، 238 پروژه با 297 میلیارد تومان و در سال گذشته نیز 331 پروژه با 314 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

فرماندار شهرستان اردبیل افزود: در هفته دولت و دهه فجر امسال نیز در مجموع 471 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 511 میلیارد تومان در شهرستان اردبیل افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این موضوع سبب توسعه فعالیتهای عمرانی و اقتصادی و نیز بهبود وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان اردبیل می‌شود.

زنجانی بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی و بیمارستان تروما آخرین مراحل تکمیل خود را سپری می‌کنند که با این وجود سال آینده 2 بیمارستان 125 تختخوابی نیز در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری رسیده و برای استفاده عموم مردم به چرخه بهداشت درمان استان اردبیل وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اردبیل با پروژه‌های تکمیل شده در مسیر توسعه قرار گرفته است، گفت: از ابتدای امسال و در راستای سیاستهای دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حدود 86 میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی نیازمند شهرستان اردبیل اعتبار تخصیص یافته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
http://www.ostan-ar.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=139&newsview=8731 صبحکم الله خیرا جمیعا ، بعداز حدود 10 سال انتظار مردم وخصوصا بیماران ، تازه اقایان میلیاردها تومان اعتبار میخواهند واین درحالیست که طبق خبر منتشره در سایت استانداری ( لینک بالا) اکبراقا نیکزاد در مرداد 92 قول داده بود که تادهه مبارکه فجر همان سال تروما به بهره برداری برسد
شهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
عده ای حقوق می گیرند که به مردم دروغ بگویند
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
به والله قسم من همسایه ان بیمارستانم حداقل هزینه دو بیمارستان به ان شده وباز هر روز یک طرف ان را خراب می کنند وباز سازی می کنند نمدانم با چه منظوری انجام میشود که قابل برسی می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار