کد خبر: ۳۷۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 01 February 2017
«مسعود پزشکیان» از نمایندگان اصلاح‌طلب و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرده است: کسانی که در این مملکت تلاش کرده‌اند را باید قدر بدانیم. آیا کسی از هاشمی، خاتمی و موسوی بیشتر به این نظام خدمت کرده است؟ این افراد همگی عیب‌هایی هم داشته‌اند اما قطعاً نکات مثبت فراوانی نیز داشته‌اند. نمی‌گوییم که این افراد هیچ عیب و نقصی نداشته‌اند، همه عیب دارند اما هرچه در چنته داشتند، برای مردم و انقلاب گذاشتند.

وی تصریح کرده است: عیب‌ها و ایرادهای این افراد را ببینیم اما زحمات و خدماتش را نادیده نگیریم. نباید اینقدر نامرد باشیم که همه خوبی‌ها را به‌خاطر چند اشکال نادیده بگیریم.

*مشخص نیست چرا آقای پزشکیان به مسئله «فتنه» عباراتی مثل عیب یا اشکال را اطلاق کرده‌اند؟!

واقعاً آیا فتنه سال 88 که می‌رفت تا ایران اسلامی را به یک سوریه دیگر تبدیل کند؟! یک عیب و یا یک اشکال بوده است؟

در همین راستا، «محمدرضا عارف» نیز سال گذشته طی سخنانی در دیدار با اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، فتنه سال 88 را با عنوان «سوء تفاهم» اطلاق کرده بود.

همچنین جدای از قضایای مربوط به مرحوم هاشمی، بایستی این نکته را درباره مقاماتی که به معارضه با قانون و نظام کشور می‌پردازند گوشزد کرد که در تعالیم اسلامی و عقلانی چیزی به نام «حبط» یا همان از بین بردن حسنات وجود دارد.

به این معنا که شخص می‌تواند با وجود برخورداری از تمام سوابق و حسنات اما مرتکب عمل یا اعمالی شود که تمام اجر وی ضایع شود و در زمره خاسرین قرار گیرد.

فی‌الواقع باید دانست کسی منکر خدمات مسئولان سابق و فعلی نظام نیست اما برخی از این مسئولان خدمات سابق و فعلی خود را با اقداماتی مثل فتنه‌گری، اصرار بر فتنه، خوشبینی به دشمن و قیام در مقابل ولی فقیه حبط کردند و از بین بردند.

صحبت‌های آقای پزشکیان همچنین کنایه به مقامات ارشد نظام تلقی می‌شود که این رفتار به هیچ‌وجه زیبنده مقام دکتر پزشکیان در مجلس شورای اسلامی و به مصلحت کشور نیست.

قبل از پزشکیان، آقای «مسیح مهاجری»، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یک سرمقاله کنایه‌های ناصوابی را به «بزرگان نظام» طرح کرده بود.

جریان خاص، طی روزهای پس از درگذشت مرحوم هاشمی، به هر دلیلی شروع به طرح کنایه‌های خاص به «بزرگان نظام» کرده است.

«حسین مرعشی»، از فعالان اصلاح‌طلب نیز به تازگی در یک مصاحبه تأکید کرده است که گروه‌های سیاسی (منظور او اصلاح‌طلبان بودند) مایلند پس از مرحوم هاشمی، مستقیماً با رهبری نظام ارتباط برقرار کنند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار