تابناک آذربایجان غربی، عباس حسنخانی در جلسه مشترک شورای مدیریت بحران ارومیه با تشریح آخرین وضعیت حاکم بر شهر ارومیه و حومه آن پس از بارش سنگین برف اظهار داشت: خوشبختانه از دیروز بارش رحمت الهی شروع شده است و امیدواریم کمبود بارش‌ها در سالیان اخیر با استمرار لطف الهی جبران شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی لازم است مردم ارومیه از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

حسنخانی افزود: در حال حاضر در اکثر محورهای روستایی شهرستان ارومیه مشکل تردد وجود دارد و راه‌های بسیاری از روستاها مسدود است.

وی تصریح کرد: راه‌های ارتباطی 30 روستادر بخش انزل, 30 روستا در بخش نازلو و 100 روستا در بخش مرکزی و سیلوانا همه روستاها مسدود شده‌اند.

فرماندار ارومیه اظهار داشت: با توجه به مشکلات عبور و مرور و مسدود شدن مسیرهای روستایی لازم است شهروندان از سفرهای غیر ضرور در بیرون شهر بپرهیزند.

وی تصریح کرد: مقرر بود فردا جشنواره برف و اسکی در خوشاکو برگزار شود که به دلیل حجم بارش‌ها این جشنواره لغو شد چراکه محور ارومیه به سیلوانا مسدود است و راهداران تلاش‌های خود را برای حل این مشکل آغاز کرده‌اند.

فرماندار ارومیه گفت: همکاری تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ارومیه در رسیدگی به مشکلات ناشی از برف مثال زدنی است و خوشبختانه قطعی گاز و و کارکرد نانوایی‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: نیروهای شهرداری نیز از شب گذشته مشغول کار و خدمت رسانی هستند و فرمانداری ارومیه از تلاشهای مجموعه شهرداری قدردانی می‌کند.

منبع: تسنیم