به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آیین احیا و افتتاح مرکز امور جوانان و ساختمان اداری جمعیت هلال احمر ارومیه امروز با حضور دکتر رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، دکتر عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دکتر محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از جوانان و داوطلبان هلال احمر ارومیه برگزار شد.

رادفر در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: در همین ایام دهه مبارک فجر بود که مردم ایران اسلامی با همه توان و تحت رهبری حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و با این حرکت عظیم تاریخی، تمام معادلات آن روز شرق و غرب را به هم زدند و پیامی جدید و برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) را در جهان مطرح کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز شاهد این هستیم که دشمنان و سران استکبار در تلاشند با تهدیدات و توطئه های مختلف به انقلاب ضربه بزنند؛ این نشانگر این است که انقلاب اسلامی در عرصه جهانی تاثیرگذار و منشا اثر است و ان شاء ا... با تداوم مسیر خود راه تحقق حکومت عدل جهانی را هموار خواهد نمود.

معاون سیاسی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت تدبیر و امید در سالهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن با تلاش بسیار و تحت هدایت های مقام معظم رهبری توانست بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را حل کند از جمله اینکه دولت توانست نگاه جامعه جهانی به ایران که بعنوان کشوری مخاصمه جو مطرح می شد را عوض کند و پروژه ایران هراسی را متوقف کند.

رادفر افزود: امروز با تلاش های دولت و ایجاد فرصت های جدید، خوشبختانه دیدگاه جامعه جهانی به ایران اصلاح شده و ایران از کشوری متهم به کشوری مدعی برای دفاع از حقوق خود تبدیل شده است.

وی به مساله برجام نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه در برجام نقص هایی وجود دارد اما خیرهای زیادی را نیز بدنبال داشته است؛ امروز متاسفانه عده ای بجای اینکه دشمن را که مانع اجرای کامل برجام می شود مورد هدف قرار دهند، دولت را محکوم می کنند در حالیکه دولت تمام تلاش خود را در این موضوع انجام داد.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های جمعیت هلال احمر استان در بخش های مختلف و ماموریت های مختلف قدرددانی کرد.

رادفر گفت: هر جامعه ای انتظار خیرخواهی از مسئولانش را دارد و ما این خیرخواهی و حرکت های خیرخواهانه را در میان اعضای جمعیت هلال احمر شاهد هستیم؛ همین حرکت های خیرخواهانه است که باعث قوام و دوام سرمایه اجتماعی می شود.

وی بر ضرورت توجه به مساله آموزش نیز تاکید کرد و گفت: ما برای پیشبرد همه اهداف خود در تمام ابعاد مدیریتی و زندگی، نیاز به آموزش داریم و این مساله ای که انتظار می رود جمعیت هلال احمر استان نیز به آن توجه ویژه ای داشته باشد؛ چرا که اگر جامعه هدف درست آموزش دیده باشند دیگر شاهد رفتارهای احساسی و هیجانی و یا شاهد تجمع و اخلال در روند امدادرسانی در حادثه ای مثل پلاسکو نخواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این سازمان را ارائه نمود.