سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: همه تلاش کنند تا فعالیت مساجد به درون مسجد خلاصه نشود بلکه باید آن را جهانی کنیم.
کد خبر: ۳۷۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 06 February 2017
 محمدحسن قدیری ابیانیه صبح دوشنبه در همایش مسجد طراز انقلاب اسلامی که با حضور فعالان مساجد خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت:  امروز کمونیسم و لیبرالیسم در حال سقوط بوده و انتخاب ترامپ در آمریکا خود نشانه ای از این شکست و وجود یک خلاء در دنیا است.
وی با بیان اینکه اسلامی هراسی که امروز در دنیا دنبال می شود بخاطر این است که مردم سراغ اسلام نروند، بیان کرد: دشمن می داند اگر کسی قرآن را باز کند به سمت آن گرایش پیدا می کند بنابراین زمینه برای پذیرش بسیار بالاست.
وی با تأکید بر اینکه در این شرایط باید همه مساجد و خانواده ها به مراکز تبلیغ جمعی اسلام تبدیل شوند، بیان داشت: همانطور که در محرم همه برای حفظ اسلام نذر می کنند باید همه تلاش کنند تا فعالیت مساجد به درون مسجد خلاصه نشود بلکه باید آن را جهانی کنیم.
قدیری ابیانه با بیان اینکه بالاترین امتیاز جمهوری اسلامی ایران فهم و مبنا قرار دادن قرآن است، افزود:  ما به قران و حقانیت قران اعتقاد داریم اما برخی اسلام را منهای روحانیت می خواهند.

ایران قدرتی تاثیرگذار در معادلات جهانی
وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما این است که حکومت اسلامی تشکیل، از حاکم صالح اطاعت و خود را موثر در همه امور بدانیم، عنوان داشت: به دلیل اینکه رهبر کشور رهبری صالح و مردم پای کار بوده اند انقلاب پیروز شد و اگر این مشارکت مردم نبود انقلاب و جنگ پیروز نمی شد.
قدیری ابیانه اضافه کرد: با همین مشارکت امروز ایران تنها یک قدرت منطقه ای نیست بلکه به اعتراف دوست و دشمن تاثیرگذار در معادلات جهانی است.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان داشت: علی رغم این ها همیشه ناملایمات می بینیم و گاهی کسانی کار را خراب می کنند اما به نام اسلام گذاشته می شود.
وی، جمهوری را یکی دیگر از بال های نظام دانست و گفت: در کشور ایران انتخاب مسئولان برعهده مردم گذاشته شده و اگر  اشکالی به آن وارد باشد اشکال از رای مردم است.
وی با بیان اینکه در نظام اسلامی کسی که در راس است باید اسلام شناس باشد، بیان داشت: اما در قانون اساسی مهمترین رکن قوه مجریه است و این یک ضعف قانون اساسی است که اگر قرار است اصلاحاتی صورت گیرد این نکته باید اصلاح شود.
قدیری ابیانه ادامه داد: اگر می خواهیم حکومت اسلامی و غدیر ملاک باشد باید ولایت فقیه اختیارات داشته باشد و قوه مجریه را خودش انتخاب کند و این منافاتی با جمهوریت ندارد چراکه رهبر را مردم به وسیله انتخاب مجلس خبرگان انتخاب می کنند.
وی با تأکید بر اینکه باید به ولایت فقیه تمسک داشته باشیم در این صورت سقوط نمی کنیم، بیان کرد:پیروی از ولایت فقیه این نیست که تنها در جایی که رای رهبر را می پذیریم به آن عمل کنیم بلکه باید به حرف ایشان عمل کنیم هرچند آن را نپذیریم.
وی به ارزیابی از عملکرد اقتصادی نظام پرداخت و گفت: میزان سهم هر  ایرانی از درآمدهای نفتی در اوج درآمد نفتی ۶۷هزار تومان بود که این رقم در سال های اخیر با تحریم ها به ۲۷ هزار تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه با این بودجه خواسته های مردمی پاسخ داده نمی شود، عنوان داشت: با این بودجه نمی توان انتظار معجزه از هیچ دولتی داشت اما عملکرد اقتصادی دولت هم اشتباهات زیادی داشته است.
وی، میزان بدهی دولت را ۷۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این یعنی دولت ۱۰ برابر درآمد نفتی امسال را پیش خور کرده است.
وی با اشاره به اینکه هرچند نسبت به دولت قبل نیز انتقاداتی داریم، افزود: اما دولت قبل سه هزار میلیارد اختلاس را پیگیری و پنج هزار میلیارد را به خزانه واریز کرد که متاسفانه اصلا دیده نشد.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: اما در این دولت هشت هزار میلیارد تومان اختلاس می شود اما دولت با افتخار اعلام می کند که اختلاس گران و حقوق بگیران نجومی را به قوه قضاییه معرفی نمی کند.
قدیری ابیانه بیان داشت: این دولت نظام پولی به ما می دهد که هر سال به بدهی کشور اضافه می شود مجلس می خواست یارانه ثروتمندان را قطع کند اما دولت اجرا نمی کند چرا که می ترسد رای خود را از دست بدهد.
وی با بیان اینکه تصور غلط مردم از ناکارآمدی اقتصادی نظام سبب شده که همه مطالبه گر بار بیاییم، گفت: این امر سبب شده که همه منتظر باشند دولت مشکلات کشور را رفع کند و هر کس شعار بالاتر می دهد به او رای می دهند.
وی با اشاره به اینکه دولت؛ دولت کنسرو و کنسرت شده است، بیان داشت: دولت موضوع کنسرت ها را پیگیری نمی کند و دو میلیون کنسرو مرغ در خوزستان توزیع می کند اما رای خود را به کنسرو نفروشید.
قدیری ابیانه ادامه داد: اگر خود را مخاطب شعارهای رهبر قرار می دادیم تحریم ها به خودی خود حل و مشکلات رفع می شد .
وی با بیان اینکه اکنون هم مخاطب اقتصاد مقاومتی همه ما هستیم، بیان داشت: باید همه بدانیم راه نجات کشور مسیری است که مقام معظم رهبری تنظیم کرده است.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به این دولت بیش از سه سال وقت خود را برای برجام تلف کرد، گفت: برجام را با همه امتیازاتی که دادیم نه اوباما و نه کلینتون اجرا می کرد و نه ترامپ اجرایی خواهد کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار